לאחר ישיבות הסיעה הסוערות, חברי הכנסת התכנסו היום (שני) לדיון 40 החתימות, בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט, על פי בקשתם של חברי האופוזיציה. הדיון נסוב סביב נושא מרכזי והוא "העלייה במקרי הטרור החקלאי ברחבי ישראל ובמיוחד בצפון הארץ, וגביית דמי חסות מבעלי העסקים ברחבי ישראל". 

במהלך הדיון, התגלע עימות במליאה בין חבר הכנסת אחמד טיבי לראש הממשלה, כאשר הראשון עמד על כך שבנט "יודע היטב" את שמו של הקצין שירה בעיתונאית שירין אבו עאקלה. טיבי טען כי חייל רצח את העיתונאית שירין אבו עאקלה, ובנט השיב לו, "אתה שקרן". טיבי: "יש אחד שקוראים לו נוכל וזה לא אני".

ח''כ אחמד טיבי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
ח''כ אחמד טיבי (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

חבר הכנסת אמיר אוחנה, הטיח בבנט: "הפינוקים שאתה מקבל מוולט והתקשורת שעד שלשום לעגה ובזה לך, כל אלה שווים את זה? היה שווה למכור את המצפון שלך בשביל כל אלה? נשאר בך בכלל מצפון נפתלי? אם כן, אז אנא, אל תנסה לתקן, תפסיק לקלקל, אם נותרה בך קצת אהבה למדינה הזו - פשוט לך".

נפתלי בנט במליאת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)
נפתלי בנט במליאת הכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)

לאחר שהוטחו בו אמירות קשות, בנט עלה לשאת דברים: "חילצנו את ישראל מהזנחה עמוקה ותיקנו". הוא הוסיף: "לפני שנה אירע אסון כבד שנבעמ הפקרות בלתי רגילה, יש את מתן כהנא שבמילה אחת ניתן לבטא את מעשיו - אחריות. רה"מ הקודם הוא זה ששיחרר את סינוואר, מנהיג הטרור".

"אנחנו לקחנו אחריות, הורדנו גרעון, לא העברתם תקציב - אנחנו העברנו. מדינה בלי תקציב, שמעתם על דבר כזה?", צעק ראש הממשלה לעבר הנמצאים במליאה. "אנחנו נמשיך לתקן". בנט המשיך ותקף: "הנה חזון האופוזיציה - בחירות. חזון הממשלה - צמיחה, חזון האופוזיציה - בחירות, חזון הממשלה - עבודה ופרנסה". במקביל לכך, נשמעו קריאות לעברו.

בהמשך התייחס לחבר הכנסת מנסור עבאס: "אני לא הכרתי את מנסור, אני רק שמעתי שביבי פגש אותו מלא פעמים בבלפור. אני לא אפגוש אותו בהסתר, הוא לא פילגש". חבר הכנסת דוד אמסלם הטיח לעברו - "אתה הפילגש". בנט הוסיף: "אני לא תהיתי על קנקנו של עבאס עדיין. אני לא אכחש, אנחנו מדינה עם סיטואציה ייחודית ומורכבת, השתכנעתי בכנות, ואנחנו מנסים לשפר".

"יש קואליציה נגדנו", אמר בנט, "זה קואליציית איימן עודה, ביבי ובן גביר, אתם לא מתביישים?". בסיום דבריו אמר: "אני שואל את אזרחי ישראל, האם אתם בוחרים בממשלה, קשה, לא פשוטה אבל של רצון טוב, עם חברים שלא מסכימים על הכל, אני לא מסכים על הכל עם תמי ויאיר, אבל אנחנו עובדים ביחד. מה קרה? שכחתם את המילה ביחד? או הקואליציה החדשה של מדינת ישראל, ביבי, טיבי, איימן עודה ובן גביר". לאחר מכן הוא ירד מן הבמה וחברי האופוזיציה צעקו לעברו "לך!".

בן גביר לבנט במליאה: "למה לא הגעת להסתכל ליתומים של נעם רז בעיניים?" בנט בתגובה: "אתה לא היית לוחם, מי אתה בכלל".

רה"מ בנט תוקף את ח"כ בן גביר בדיון 40 החתימות בכנסת (צילום: ערוץ הכנסת)

אחריו עלה יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, להגיב לדבריו. "הטרור מרים ראש, הוא גובה קורבנות, הוא פוגע באזרחים נפלאים, ובאנשי ובאנשות הביטחון שמגינים עלינו, ביניהם גיבורי ישראל. אנחנו כולנו רואים את שלהוב היצרים של מבקשי נפשנו, את הקריאות בדם ובאש את היהודים נגרש, את דגלי אשף בשער יפו בירשולים, בממילא, במרכז לוד, בלב הארץ".

"נפתלי בנט, אתה יכול להמשיך לשוחח עם ראש הממשלה הרזרבי, אבל כשאתה הקמת את ממשלת ההונאה שלך, שתזכר ולא לטובה, אתה אמרת: ״אנחנו עושים פה ניסוי״. אז אני אומר לך נפתלי - חיים של מדינה הם לא ניסוי, חיים של אנשים הם לא ניסוי. כולם יודעים שהניסוי הזה לא הצליח, שהוא נכשל כישלון מוחלט", הוסיף נתניהו, "אתם מהמרים על החיים של כולנו וכולנו משלמים את המחיר. וכמו מהמרים אובססיביים אתם לא יודעים מתי להפסיק".

"בנט הוא זה שפגע באחדות העם כשהחרים חלק עצום מעם ישראל. איך אמר ליברמן: ״נפנה את החרדים עם מריצות למזבלה״. ואתה בנט, אתה עוד מעז לדבר על אחדות? אתה לא האיש שיכול לאחד את העם עם 5 המנדטים שלך. וזה עוד ביום טוב, יום-טוב כלפון. אבל גבעת כלפון אינה עונה. בעצם, אולי היא עוד תענה לטלפון באיזו שגרירות. רגע, צריך לבדוק עם לפיד. הרי שנגחאי כבר תפוסה? אולי ישלחו את הנורווגי הזה לנורווגיה?".

נתניהו המשיך: "אני שואל את ניר אורבך, את שירלי פינטו, את איילת שקד, את גדעון סער - האם תמשיכו להישען על רע״מ ואחמד טיבי? האם בשביל זה נבחרתם? דווקא מי שנשארו נאמנים להבטחות שלכם - דווקא אותם אתם מכנים 'פורשים'". הוא התייחס להתבטאותו של בנט נגד סילמן, והוסיף - "אתה לא מובך שאתה בא הנה?".