המשטרה פנתה היום (שני) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה וביקשה אישור לפתוח בחקירה פלילית נגד חברי הכנסת אחמד טיבי ועופר כסיף. הבקשה מגיעה בעקבות הנחית המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי לאור התיעודיים בהם חברי הכנסת הופיעו כשהם מפריעים לעבודת המשטרה.

ח"כ עופר כסיף שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והגיב לתקרית מול השוטר: "האירוע כולו התחיל להתגלגל משלב שבו חסמו את המעבר שלי עם רכב במקום שלא היה שטח צבאי סגור. שוטר אחד אמר לחברו עם יד על האקדח - 'אם הוא נוסע אני הורג אותו'. כנראה שפגעתי בו לא בכוונת תחילה, זו הייתה הדיפה של ידו שנשלחה לפניי".

"אני רואה את זה בחומרה ששוטר אומר דבר כזה לשוטר אחר - על אזרח. ביקשתי את הפרטים שלו והוא סירב, אז נכנסתי לרכב והתקדמתי, אבל זה שקר גמור שפגעתי בו. יש סרטון שצולם מזווית אחרת ואם צופים בו בהילוך איטי, רואים שהשוטר שולח את ידו לתוך פניי ואז כנראה פגעתי בו לא בכוונה תחילה, אלא כתגובה אינסטינקטיבית. אני אומר את זה מכל הלב, אני לא מפחד מכלא, אך אני אומר את האמת - לא תקפתי. חבריי ואני מעולם לא הבענו תמיכה באלימות אלא להיפך", טען.

בהמשך, טען ח"כ כסיף: "אני לא מנסה להוכיח כלום לאף אחד, אני לא שונא ישראל. מי שרוצה שלום ונלחם נגד כיבוש הוא לא שונא ישראל, הוא דואג לעתידה של המדינה. מי שדואג לעתידה של ישראל חושב שהדרך היחידה הוא שחרור העם הפלסטיני ושחרור ישראל מהכיבוש. העמדה שלי היא פטריוטית, היא לא באה משנאה".

"אני למדתי שלצד המאבק הצודק של הערבים לדמוקרטיה ונגד הכיבוש, הם לא פעם גם התווכחו עם ערפאת בפגישות איתו כדי לשנות את עמדתו דאז של אי הכרה בזכותה של ישראל להתקיים. אני חושב שהדרך שלנו היא הדרך היחידה להקטין את האש, כשהממשלה רק מגדילה אותה. חבריי ואני, להבדיל מאנשים מסוימים בימין, מעולם לא תמכנו באלימות ולהיפך - התנגדנו לה", סיכם.

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm