בשורה להורים: מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק, הגדלת נקודות זיכוי להורים לילדים בני 12-6 במס הכנסה והגדלת מענק עבודה. החוק עבר בתמיכה של 57 חברי כנסת מול 49 מתנגדים.

על פי הצעת החוק, בשנת המס 2022, תינתן נקודת זיכוי אחת נוספת להורה לילד שגילו בין 6 ל-12 שנים. בנוסף, מוצע להגדיל את מענק העבודה בשיעור של 40% בשנת המס הנוכחית. כמו כן, מוצע גם לקבוע כי כל מי שהיה זכאי למענת עבודה בשנת 2021, ישולם לו סכום בשיעור של 30% מסכום המענק כמקדמה על חשבון המענק לשנת 2022.

שרי הממשלה במליאת הכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
שרי הממשלה במליאת הכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

בתוך כך, חלקו הראשון של החוק נוגע לנקודות זיכוי להורים. התוספת נוגעת לכ-610 אלף הורים עובדים, בהיקף של 2.1 מיליארד שקלים, כאשר שווי כל נקודת זיכוי הוא 2,976 שקלים לשנה. חלקו השני של החוק, נוגע למענק העבודה. חלקו השני של החוק נוגע במענק העבודה, כאשר התוספת תעמוד על 40% למענק הקיים, כאשר שווייה יהיה 1,600 שקלים בממוצא לזכאי, במקום 800 עד כה. זאת, בעלות כוללת של 500 מיליון שקלים. 

לאחר העברת החוק, אמר שר האוצר אביגדור ליברמן: "מגדילים את ה״נטו״ של המשפחות העובדות. בשעה טובה העברנו סופית בכנסת את הצעת החוק למתן נקודות זיכוי למשפחות עובדות ובכך הגדלנו את ההכנסה ושיפרנו בצורה משמעותית את איכות החיים של אלו שעובדים, משלמים מסים ותורמים למדינה".

שר האוצר אביגדור ליברמן בדיון במליאה להעברת התקציב (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
שר האוצר אביגדור ליברמן בדיון במליאה להעברת התקציב (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

"כל משפחה עם שני ילדים בבית ספר יסודי תהנה מתוספת של כ-10,500 שקלים בשנה. האינפלציה בכל העולם משתוללת, בישראל היא בין הנמוכות בעולם, אך אנחנו לא מסתפקים בשמחת עניים אלא מחזירים את הכסף לאזרחים ופועלים בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להמשיך ולעבוד למענכם", הוסיף.

 יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת אלכס קושניר אמר: "בשנה האחרונה שקדנו באוצר ובוועדת הכספים לשקם את כלכלת ישראל, מכלכלה של מדינת עולם שלישי עם בור תקציבי, לכלכלה משגשגת וצומחת עם גרעון אפסי. עכשיו אנחנו מחזירים את הכסף אליכם.  שעובדים, שמגדלים ילדים ושמשלמים מסים".

חבר הכנסת אלכס קושניר (צילום: נועם מוסקוביץ')
חבר הכנסת אלכס קושניר (צילום: נועם מוסקוביץ')

"אנחנו משנים סדר עדיפויות, ומתגמלים לראשונה משפחות עובדות - על ידי מתן הטבת מס להורים לילדים בגיל בית ספר יסודי. הורים יקבלו על כל ילד בגילאי 6-12 נקודות זיכוי ששוות ל5,332 שקלים בשנה ! יש לכם שני ילדים? תחסכו 10 אלף שקלים בשנה! החוק יחול רטרואקטיבית מחודש ינואר 2022. נמשיך לעשות את מה שהתחייבנו אליו בישראל ביתנו- לשנות סדרי עדיפויות, ולדאוג סוף סוף לאזרחים שנושאים בנטל", הוסיף.