חברת הכנסת עידית סילמן (ימינה) הודחה במהלך הלילה (בין שני לשלישי) מחברות בוועדת הכנסת. בנוסף, חברת הכנסת שירלי פינטו נכנסה לתפקיד חברה בוועדת הבריאות במקום טניה מזרסקי (יש עתיד).

מדובר במסר מפורש לסילמן, כחודש וחצי לאחר פרישתה הדרמטית, כי הצעד הבא יהיה הדחתה מתפקיד יו"ר הוועדה. ההדחה מהתפקיד הבכיר, החשוב מאוד לחברת הכנסת, תתבצע במידה וזו תברח שלא לא להצביע עם הקואליציה.

עידית סילמן בהתבטאות ראשונה לאחר הפרישה, קרדיט מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

בתוך כך, באופוזיציה טענו כי חבר הכנסת ניר אורבך לא עודכן מראש על ההדחה של סילמן מהוועדה בראשותו, מה שעלול להפוך את המהלך ללא חוקי. 

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) כתב ליועצת המשפטית של הכנסת כי "אם ניר אורבך לא ידע על ההחלפות בוועדות אמש במליאה, הרי שטופורובסקי, בשליחות אדוניו, הפר אמונים וזייף הודעה ללא סמכות ולכן דין ההודעות להתבטל".

עם זאת, גורמים בקואליציה הבהירו כי הוא עודכן על ההחלטה לבצע את החילוף בוועדת הכנסת, בראשה הוא עומד, כבר ביום שני בערב - ורק לאחר מכן נמסרה על כך ההודעה הרשמית במליאה.

כזכור, סילמן הוצאה אתמול מישיבת הסיעה, זאת לבקשת ראש הממשלה נפתלי בנט - לאחר שסירבה להתחייב לתמיכה במינוי מתן כהנא לשר הדתות. בנוסף, עוד קודם הועבר מסר תקיף לסילמן, לפיו אם היא תצביע נגד הקואליציה ותפגין חוסר משמעת קואליציונית וסיעתית, יפתחו באופן מיידי בתהליכים להפרשתה.

הובהר לה כי אם תלך בדרכו של שיקלי - הפעם לא תהיה המתנה של חצי שנה עד לנקיטת צעד וכי אם היא אינה מתחייבת לכך, היא למעשה מפרה את המשמעת הקואליציונית שלה.