השר לשעבר, מתן כהנא, התארח הבוקר (שלישי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, על רקע התפטרותו ממשרד הדתות וחזרתו לכנסת, והתייחס לנושאים הבוערים שעל הפרק. על חזרתו לכנסת והדחתו בעקבות כך של יום טוב כלפון, אמר כהנא: "חזרתי לכנסת כי אנו מבינים שעכשיו הזירה המרכזית של ההתגוששות בין הקואליציה לאופוזיציה היא בכנסת. יש לזה אפקט מייצב על הקואליציה. לא היו בכירים מימינה בכנסת יחד עם הח"כים בהצבעות ובפעילות בכנסת. המציאות מוכיחה שאתה צריך להיות ח"כ כדי להיות שם בשעות הקשות וברגעים הבעייתיים. כלפון לא מרמה, והוא היה ח"כ טוב מאוד שעבד היטב, אך המציאות היא כזו. אני לא מכיר שום מודיעין מהסוג, הוא היה ח"כ מצוין ובעזרת השם עוד יכולה להיות קונסטלציה שבה יחזור לכנסת, הלוואי שזה יקרה".

השר לשעבר התייחס לשיקוליו המשותפים עם ראש הממשלה: "עכשיו אני חש וגם רה"מ, שהמקום שאני צריך להיות בו הוא הכנסת. אני בכנסת, יש שם בכיר, מישהו שהוא סגן שר. המשמעות של זה, שיש מישהו בכיר שנמצא שם כדי לדבר על הבמה ולענות על תשובות. לא מדובר כאן בהדחה, מדובר בחזרה שלי לכנסת כדי להיות שם עכשיו, זו הזירה המרכזית שבה הדברים קורים. הוא חבר כנסת בהחלט טוב מאוד. הפוליטיקה זה לא תמיד שדה שנעים להיות פה, גם לי היה במובן מסוים נוח יותר להישאר במשרד שלי, אך הדבר הזה נכון לעשות".

כהנא הביע מרת רוח מחבירתה של ח"כ סילמן לאופוזיציה, לאחר ההתקפות שספגה מכיוונה מאז הקמת הקואליציה, והתייחס לסוגיית הפרשתה מ"ימינה": "רה"מ לא צריך ללמוד לעשות פוליטיקה, לא מגיעים לתפקיד בלי לדעת לעשות פוליטיקה. העזיבה של סילמן בעיניי די תעלומתית, וחבל לי שצד מסוים תקף אותה במשך שנה, ולצערי לבסוף היא בחרה לעבור לחיק אותו הצד. בסופו של דבר, יש צד שתקף אותה בצורה כל כך נבזית. סילמן עדיין חלק מרשימת ימינה, וככזו מצופה ממנה לעמוד במשמעת הסיעתית. הפרשה של ח"כ זו סוגיה מעין שיפוטית, אין למה עכשיו לדון בזה. בשביל ייצוב הקואליציה, אני מוכן לעשות דברים משמעותיים. אהיה מוכן לשלם מחירים משמעותיים כדי שהקואליציה תתייצב". 

בנוגע לחוק הלאום, השר לשעבר גרס כי יש לבטא בתוכו את "קשר הדמים" עם הדרוזים, לדבריו: "חוק הלאום חשוב, טוב שהיה לגביו קונצנזוס מקיר לקיר, ואם יש צורך וכנראה שיש כדי לבטא את קשר הדמים בינינו לבין העדה הדרוזית, כנראה שצריך למצוא צריך לבטא את זה". 

כמו כן, התייחס כהנא גם להסתה הפלסטינית: "אנו בתקופה של הסתה פרועה, אלו דברים של הזנחה של שנים, מערכת החינוך הפלסטינית לאורך שנים פועלים להסתה חמורה. אני מניח שיש גם חלק מערביי ישראל שלא תורמים להשקטת האירוע. רע"מ בסופו של דבר הם חלק מהקואליציה. יש פה ממשלה שקמה דווקא כדי לשפר את מצבם של ערבי ישראל. אין שום הבטחה לאשר בנייה חדשה באזורים בדואים לא מוכרים, סוף סוף יש ממשלה שבאה להסדיר את המבולקה בנגב".     

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM