על רקע עליית האינפלציה בישראל לרמה של 4%, הממשלה ממשיכה בניסיונות להילחם ביוקר המחיה. זאת, במקביל לעליית מחירי הדירות ומוצרי הצריכה. על כך, יועץ התקשורת ומנהל קמפיינים, איציק אלרוב, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב ב-103FM ותקף: "זו ממשלה שנגררת אחר סדר היום, ולא מובילה אותו".

בפתח השיחה, תקף אלרוב את הממשלה ואת המדיניות הכלכלית הנוכחית: "כלכלה לא מפילה ממשלות, אבל היא מאבדת את אמון העם. אגב, זה בדיוק מה שהולך לקרות כרגע סביב עליות המחירים, משבר הדיור, ויוקר המחיה. אני חושב שההתעלמות של הממשלה ממשבר הדיור זו אווילות פוליטית ממדרגה ראשונה".

נדל''ן דירות בבנייה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
נדל''ן דירות בבנייה (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

"אני נותן להם את ימי החסד, וזה קצת יותר מ־100 ימים אפשר לומר". לדבריו, "עכשיו, אני חושב שזו התעלמות די מכוונת. אני חושב שבסופו של דבר היעד האסטרטגי של כל פוליטיקאי הוא לגרום לציבור לראות את עצמו ממשיך בתפקיד בכדי לקיים את התוכניות הגדולות שהוא רוצה לקדם".

לאחר מכן, הסביר כי "גם אם המשכורות עלו, אבל מחירי הדירות הכפילו עצמם פי שתיים או פי שלוש, הוא לא מצליח לראות את העלייה הזו שלו מדביקה את יתר עליות המחירים. אני חושב שבעלי דירות בישראל חיים בצורה טובה מבחינה כלכלית, והאבטלה בירידה והם מגשימים את עצמם. מצד שני יש פה דור שלם של צעירים שמרגישים שאין להם פה שום עתיד או אופק".

"לצעירים האלה יש אבות ואמהות שאולי הם בעלי דירות, אבל הם עדיין רואים את הילדים שלהם בבית, וזה מציק להם. אני חושב שדווקא בגלל ההטרוגניות של הממשלה הזו, וחוסר ההסכמה שלהם על נושאים מדיניים, אז דווקא את הנושאים האלה הם היו אמורים לעלות על נס, ולהקים מיוזמתם קבינט כלכלי שיעמוד כל חודש לפני הציבור עם דו"ח התקדמות. במקום זה אנחנו רואים ממשלה שנגררת אחר סדר היום, או שאלות סביב חוק הלאום", הוסיף.

בסיום, העביר עצת זהב לראש הממשלה ולשר האוצר: "צריך לראות אותם עומדים מול הציבור סביב העניין הכלכלי. לא רק אחרי שאת מדברת על זה בתוכנית שלך אז שהוא ידבר על זה בישיבת הממשלה. הם צריכים לעלות את זה על סדר היום כי זה מה שהם בוחרים לעשות. ראש ממשלה צריך להבין שיש לו מגפון ענקי וכל משפט שלו פותח מהדורות. ברגע שהוא שם את הנושא על סדר היום וקובע יעדים מדידים, הציבור יישא אליו עיניים. זה מה שיעניק לו דיבידנט פוליטי – זה אינטרס שלה שניהם".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי , fm103