לאחר שהליך הגישור במשפט הדיבה בין ראשי הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו ואהוד אולמרט - נכשל, בית המשפט יאפשר לאחרון לחייב את בני משפחת נתניהו לעלות לדוכן העדים במשפט תביעת הדיבה נגדו, בדיון ההוכחות שנקבע לחודש הבא. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לפני כשלושה חודשים, כזכור, דחה בית משפט השלום תל אביב את בקשתו אולמרט להעביר את נתניהו בדיקה פסיכיאטרית יחד עם אשתו, שרה ובנם יאיר. אולמרט ביקש להעביר לידיו רשומות רפואיות בתחום בריאות הנפש, לחתום על כתב ויתור על סודיות רפואית ולהיבדק בידי פסיכיאטר מטעמו.

על רקע זה, פרופ' ערד קודש, מנהל מערך בריאות הנפש בקופת חולים מאוחדת, שוחח הערב (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM. "מבחינת החוק הגדרת מחלת נפש היא מאוד רחבה ומאוד לא ברורה. חוק העונשין מגדיר מחלת נפש כמחלה שפוגעת בכושרו השכלי וברוחו של האדם. ככה שלמעשה היא פוגעת ביכולת שלו להבין את אשר הוא עושה, או מלהימנע ממעשה מסוים. במקרים כאלה אנחנו מדברים על מחלות פסיכוטיות שפוגעות בבוחן המציאות", הסביר.

בהמשך שאל אלדד את קדוש, "נניח שחושבים שאדם הוא חתול מה תעשו? תשימו לו בבית המשפט קערת חלב שהוא יבוא ללקק ממנה?", הוא הגיב באריכות לדבריו, ואמר: "אתה נוגע בדיוק בשאלה מהם הכלים בשדה הפסיכיאטרי בכדי לבחון האם אדם טוען טענת אמת או מעמיד פנים. בואו נשים את זה על השולחן – הכלים שלנו הם די מוגבלים. אנחנו עושים בדיקה פסיכיאטרית שמנסה להצליב מידע ולראות אם יש רצף בחשיבה וגם לצפות בהתנהגות שלו. בית המשפט מוציא צו הסתכלות בכדי לבחון את התנהגות האדם".

סייעה בהכנת הידיעה: עדן בן ארי, 103fm.