סגן שרת הכלכלה יאיר גולן הדף הבוקר (רביעי) את הטענות על תקיפה אפשרית של מתקני הגרעין באיראן. בשיחה עם גדי נס, ברדיו צפון 104.5FM, הסביר: "כל הנושא של הסכם הגרעין עם איראן עדיין לא מוצה. אני לא רואה צעד דרמטי שישראל עושה כל עוד האמריקנים מנהלים משא ומתן".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 


לדברי גולן מלחמת רוסיה־אוקראינה מעכבת את הצעדים הדיפלומטיים בין העולם לאיראן: "אנחנו צריכים להכיר במציאות הכוללת. העניין האיראני הוא עניין גלובלי שמתעסקות בו כל המעצמות. נדמה לי שכולם עכשיו בעמדות המתנה - ולכן כנראה שאף אחד לא ממהר להגיע להסכם עם איראן. ישראל תורמת את תרומתה ומזכירה את האינטרסים שלה. אני לא חושב שבהכרח זה מוביל להסלמה בזמן הקרוב".

יאיר גולן נואם בכנסת (צילום: אורן בן חקון)
יאיר גולן נואם בכנסת (צילום: אורן בן חקון)


בהמשך התייחס גולן גם לשבריריות הפוליטית, בין השאר סביב חוק "ממדים ללימודים". "איך עוצרים דבר כזה? זו רשעות לשמה ודבר שלא יעלה על הדעת", טען ומתח ביקורת על האופוזיציה בראשות הליכוד: "אני חושב שזו פשוט שערורייה. זה חוק מצוין והכרחי. חיוני להעלות על נס את אלה שכן משרתים, לתת להם את ה'בוסט' הכי חזק שאפשר לחיים האזרחיים". מנגד, על חוק הלאום אמר, בין השאר, כי הוא "חוק מפלה, דוחה ומקומם".

סגן השרה הוסיף כי ההסתה נגד ראש הממשלה מזכירה לו את ההסתה לפני רצח יצחק רבין: "אני חושב שזו הממשלה הכי טובה שיכולה להיות כיום במדינת ישראל", סיכם, "אין פתרון טוב יותר ממנה כדי להשאיר את ישראל מדינה שפויה".