על רקע הוויכוח הפנימי בתוך הליכוד, ח"כ יואב גלנט התארח בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס למאבק בכנסת מול האופוזיציה ולעמדתו בנוגע לחוק "ממדים ללימודים", שהקואליציה מנסה להעביר. החוק המדובר, שנועד לאפשר מלגה של 65% משכר הלימוד ללוחמים משוחררים וחיילים בודדים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בניגוד לעמדת הליכוד, השר לשעבר דווקא תומך באישור החוק: "אני גיבשתי את עמדתי וגם אמרתי אותה בישיבת הסיעה. אני יכול לומר שהצד הערכי הוא הצד שחשוב בעיניי ואנסה לשכנע את חבריי". יחד עם זאת הבהיר גלנט כי הוא לא יצביע בניגוד לעמדת הסיעה: "אני לא אצביע נגד עמדת הליכוד, אבל אני חושב שאני יכול לשכנע את חבריי בליכוד, כולל את נתניהו, לתמוך בעמדתי".

השר לשעבר התייחס לדילמה שבין הרצון לנצח את האופוזיציה בכנסת, לבין להצביע בעד חוק שישרת את לוחמי צה"ל: "אני לא חושב שיש בלבול ערכי ואני גם לא מעביר ביקורת על חבריי. העניין הוא שבהסתכלות לטווח קצת יותר ארוך, אז ברור לגמרי שהדבר החשוב ביותר הוא להפיל את הממשלה, ולכן צריך להתנגד לכל דבר שהיא עושה. זאת תפקידה של האופוזיציה, להחליף את הממשלה. ובמקרה הזה, זה דבר שערכיותו לטובת מדינת ישראל היא אדירה. אבל מעבר לוויכוח המערכתי, האסטרטגי, אני טוען שיש נקודות מסוימות - למשל, כאשר מדובר על חיילי צה"ל - שאנחנו צריכים להחריג אותם, למרות שהדבר הזה, כביכול מסייע לקואליציה. על זה הדיון".

כמו כן, הוא נשאל גם על עמדתו לגבי טיפול ממשלת בנט בסוגייה האיראנית: "ממשלת בנט למעשה כשלה כבר בתחילת הדרך, וכל מה שהיא מנסה לתקן עכשיו הוא בעייתי. הכישלון בא לידי ביטוי בשני היבטים - הדבר הראשון, ההגדרה החד ערכית של כניעה מוחלטת באמירה שאומרת - 'כל דבר שאנחנו נעשה מבחינה מבצעית, אנחנו נתאם עם האמריקנים'. לא היה כדבר הזה בתולדות מדינת ישראל, והדבר השני, מה שמשפיע על הממשל האמריקני, זה מה העם האמריקני חושב - אתה צריך לדבר אליו ולהסביר, כשנתניהו עשה את זה, התוצאה הייתה שהיו סנקציות והן היו דבר דרמטי ומאוד חשוב".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM