מפלגת הליכוד ספגה בימים האחרונים ביקורת לא מועטה, בעקבות התנגדותה לתמוך בחוק "ממדים ללימודים", כחלק ממאבקה בקואליציה. חבר הכנסת יואב גלנט, מוביל מחאת החוק בתוך סיעת הליכוד, הדגיש היום (רביעי) בשיחות סגורות כי הוא נחוש לקיים דיון נוסף במסגרת הסיעה, וכי הוא מאמין שיצליחו לשכנע את נתניהו לתמוך בחוק ולהחריג אותו מההחלטה הגורפת של הליכוד, לפיה אין כל שיתוף פעולה עם הקואליציה.

"חיילי צה״ל הם קיר הברזל הניצב בינינו לבין אויבנו ומקנה חיים למדינת ישראל. לקראת ההצבעה בכנסת בנושא סיוע ממלכתי בשכר לימוד לחיילים משוחררים, אמשיך ואוביל את המאמץ לשכנע את חבריי לסיעת הליכוד לתמוך פה אחד בהצעה", כתב בטוויטר.

חבר הכנסת ניר ברקת כתב בטוויטר: "אני קורא ליו״ר הליכוד בנימין נתניהו להביא לאישור הסיעה את חוק ממדים ללימודים לקראת ההצבעה בכנסת. אין לי ספק שרוב מוחלט של חברי סיעת הליכוד יתמכו בהצעה חשובה זו. לוחמי צה״ל הם מעל כל מחלוקת פוליטית ועלינו לעשות הכל כדי להבטיח את הטוב ביותר לחיילינו". 
 

"חילוקי הדעות הם על הדרך, לא על החוק"

מוקדם יותר היום, שוחחה חברת הכנסת קרן ברק עם בן כספית ופרופסור אריה אלדד בתוכניתם ב-103FM והסבירה כי "חילוקי הדעות הם על הדרך, לא על החוק, נקיים דיון נוסף טרם ההצבעה".

ח"כ ברק אמרה בפתח דבריה כי "הליכוד היא מפלגה דמוקרטית. מתקיימים אצלנו דיונים על כל מיני דברים שמפריעים לחלק מחברי הכנסת. יש חילוקי דעות גם בחוק הזה בין האגפים". עם זאת, היא הדגישה כי "ברור לכולכם שסיעת הליכוד מעוניינת לתת לחיילים משוחררים את המלגות, אין פה שאלה".

לטענתה, היא לא חשבה שחילוקי הדעות במפלגה יצופו מחוץ לחדר הסיעה, שם נערך הדיון: "הרבה זמן לא היו ישיבות סיעה, שכחתי מהתרבות הזו אצלנו וצר לי שהיא קיימת, כי בסוף זה יהפוך לדיון למצלמות וכל אחד פשוט יביא את ההצהרה שלו".

"החלטנו בסופו של דבר שלפני ההצבעה יהיה עוד דיון, בדיוק כמו שעשינו בחוק האזרחות. אנסה לשכנע שכדאי לנו לתמוך בחוק, והצד השני אני לגמרי מקבלת את הטיעונים שלו, שכולנו בעד תמיכה ואנו יכולים להשיג 100% כי אז יהיה הישג לליכוד", הסבירה ח"כ ברק.

בסיום השיחה היא התייחסה גם לביקורת מהליכוד על הקואליציה ומדוע הקואליציה לא צריכה לצפות לשיתוף פעולה: "אנו לא שותפים בקואליציה, ואנו טוענים שאין לה זכות קיום כי היא נשנעת על מפלגות לא ציוניות. ואז מגיע חוק כזה וזו הסיבה שאנו אומרים שהקואליציה לא לגיטימית. אם לא ננופף בדגל הזה, לנצח רע"מ ימשיכו לקבל כסף מהקואליציה. אנחנו ננסה לשכנע שזה חשוב לתמוך בחוק, ומה שהסיעה תחליט כולנו נהיה מחויבים אליו".

סייעה בהכנת הכתבה - מיכל קדוש, 103FM