הכרזתה של חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי ממרצ על פרישתה מהקואליציה הפתיעה את ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ואת יו"ר מפלגתה השר ניצן הורוביץ. חברי הליכוד בירכו אותה על המהלך, וניצלו את ההזדמנות כדי לתקוף פעם נוספת את הקואליציה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, חבר הכנסת יריב לוין אמר כי "ממשלת החידלון והכישלון של בנט ולפיד הפכה היום לממשלת מיעוט בכנסת. בנט נכשל בכלכלה, בביטחון, בכל תחום. עכשיו ברור לכולם שהממשלה איבדה את זכות הקיום. אנחנו נחליף במהרה את הממשלה הרעה והכושלת הזאת בממשלה טובה למדינת ישראל ולאזרחי ישראל".

חבר מפלגתה, סגן השרה יאיר גולן, שהופתע מהמהלך מסר: "מאוד מאוד מאכזב ומצער. לא היה לנו מידע ורמז מוקדם. אם זה נכון זה עדות לחוסר הבנה פוליטית ברמה הכי בסיסית. עדיין הממשלה הזאת היא ממשלת הצלה לאומית שמחזירה לעם ישראל את תחושת הנורמליות. אני חושב שאם תחשוב שהיא המליכה מחדש את נתניהו ושתפה פעולה עם בן גביר וסמוטריץ', זה מעשה מאוד מוזר ולא ברור. פוליטיקה זה לא תכנית כבקשתך וצריך לעיתים להסתכל מה האופציות האחרות. אני לא יודע מה היא הולכת לעשות ומה תהיה תגובתנו. אני קורא לחברת הכנסת זועבי לחזור בה מהטעות הפטאלית ולהמשיך עם כל הקשיים לתמוך בממשלה".

חבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) אמר: "ראשי קואליציית השינוי: חודשים ארוכים שאני דורש להעביר את חוקי הנאשם. אמרתם ׳יש זמן׳, ׳למה עכשיו?׳, ׳אנחנו יודעים מה לעשות׳, ותראו לאן הגענו. חברת כנסת ממרצ! מהצד שלנו! עומדת להחזיר את נתניהו. כמו שאמרתי: אכלנו את הדגים המסריחים, אבדנו את אמון הציבור וגורשנו מהעיר. אנחנו ניקח את זה מכאן".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, כתב: "אין קיום לקואליציה שתוקפת לוויות, נותנת לכהניסטים לצעוד בירושלים המזרחית, מעמיקה את הכיבוש ומתעמרת בערבים בנגב. רוב הציבור רוצה שותפות אבל בשביל שזה יקרה הרוב השפוי חייב להפרד מהימין הקיצוני ולבנות עם החברה שלנו שותפות אמיתית שמבוססת על שלום ושוויון. לא נהיה שותפים סוג ב׳".

חבר הכנסת מיקי זוהר הוסיף: "חברת כנסת נוספת פורשת מהקואליציה ההזויה הזו. זה הזמן לשמור על אחדות ולכידות כדי להפיל את הממשלה הזו".

חבר הכנסת שלמה קרעי: "יש אנטי ציוניים כמו זועבי, שאפילו כשיש בידיהם ממשלה אנטי ציונית על מלא, קשה להם. האמת, היא צודקת. זו ממשלה בלי שום ערכים. מכרו את הכל, מימין ומשמאל, בשביל כבוד ושררה. בזכות רשב"י, מגיעים אלינו ימים שבהם אנטי ציוניים עוזרים ליהודים להיפטר מהממשלה הרעה הזו. הרבה שלוחים למקום...".

חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי על החיבורים בכנסת ישראל. צילום: ערוץ הכנסת

חבר הכנסת יואב קיש הוסיף: "‏אסור לשתף איתם פעולה. הם מתפרקים. נתנגד לכל הצעה שלהם. נחזור במהרה ונעשה פי 100 יותר טוב".

חברת הכנסת קטי שטרית הוסיפה בציוץ שכתבה: "אין להם רוב! ‏אין להם מנדט! ‏אין להם זכות קיום!

ח"כים ממפלגות אופוזציה נוספות הצטרפו לרשימת המברכים. אופיר סופר (הציונות הדתית) צייץ בתגובה: "בנט ולפיד ניסו למנות לקונסולית בשוחד פוליטי חברת כנסת המתנגדת לקיומה של המדינה היהודית, ובסוף גורשו מהעיר עם הדגים המסריחים".

חברת הכנסת פטין מולא הוסיף: "‏כל שעתיים פורש וכל שבועיים עריק, ממשלה שאיבדה את הדרך ואת אמון הציבור אין לה זכות קיום יום אחד, במקום להתעסק בספינים ולנסות לייצר כותרות על פילוגים באופוזיציה כדאי שתתחילו לפרק ולארוז את הבסטה".

חברת הכנסת מאי גולן תקפה: "אנשי "ימין" לא פרשו מהממשלה הזו על כל זוועותיה. זועבי ממרצ דווקא כן. האירוניה זועקת לשמיים. אין לממשלה הזו זכות קיום ומעולם לא הייתה לה. אני קוראת מפה לכלל המחנה הלאומי - זה הזמן לשמור על אחדות מלאה! אסור לנו ליפול לתעלולי השמאל ולא להתרגש משום מניפולוציה של חוק כזה או אחר. על הממשלה הזו ליפול ויהי מה! מה שנולד בחטא, ימות בחטא. הממשלה הישראלית-פלסטינית הראשונה בדרך לפח האשפה של ההיסטוריה".

חברת הכנסת מירי רגב, הצטרפה לדברים גם כן: "זועבי הבינה שהממשלה הזאת מכרה את כל הערכים שלה והכיסא לא שווה את המחיר הזה.
לצערי אנשי הפייק ימין איילת, סער ואלקין לא השכילו להבין זאת קודם וממשיכים להחזיק חזק חזק בכיסא".

ח"כ אורי מקלב הגיב: "פרישתה של ח"כ זועבי מראה כי עדיין נותרו חברי כנסת העומדים על הדברים החשובים להם. מתוך שורתיהם חברי הקואליציה הזו לא יכולים לעמוד בפני הצביעות ופורשים בזה אחר זה. מפלגותיהם, שהיו להם לבית רומסים יום אחר יום את ערכיהם ומפרים ברגל גסה את הבטחותיהם לבוחרים שלהם".