הודעתה המפתיעה של חברת הכנסת ממרצ, ג'ידא רינאווי זועבי, על פרישתה מהקואליציה היא עוד מקל בגלגליה של הקואליציה המסובכת שמרכיבה את הממשלה. אם לא מספיק שהקואליציה מונה כעת 59 חברי כנסת והממשלה היא למעשה ממשלת מיעוט, כעת נראה שגם יהיה רוב לפיזור הכנסת, והליכוד ככל הנראה יעלה את הצעת החוק בקריאה טרומית כבר ביום רביעי בשבוע הבא, אם כי באופזיציה אומרים כי טרם הוכרע סופית כי לא ברור איך רינאווי זועבי תצביע.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

על מנת לפזר את הכנסת החוק צריך לעבור בארבע קריאות - טרומית ברוב רגיל, ובשלוש קריאות ברוב של 61 חברי כנסת. כרגע כל חברי האופזויציה הודיע כי יתמכו בחוק לפיזור הכנסת, כולל הרשימה המשותפת. במדיה והכנסת תפוזר, על פי החוק בעת פיזור הכנסת ייקבע גם מועד הבחירות הבאות, שייערכו לא יאוחר מחמישה חודשים לאחר פיזורה. 

אם הכנסת אכן תפוזר, פרישתה של זועבי מהקואליציה עשויה להשפיע על זהות ראש ממשלת המעבר עד לבחירות. על פי ההסכמים הקואליציוניים וכן חוק יסוד הממשלה, אם הכנסת מתפזרת בתמיכת שני חברי כנסת המזוהים עם ראש הממשלה, אזי ראש הממשלה חליפי יתמנה לראש הממשלה ויכהן כראש ממשלת מעבר עד להקמת ממשלה חדשה. 

הבעיה של ראש הממשלה חליפי יאיר לפיד היא שאם הכנסת תפוזר בתמיכתה של ח"כ רינאווי זועבי, השייכת לצד המזוהה עם לפיד בקואליציה, בנט ימישך להיות ראש הממשלה גם בממשלת המעבר.