בהודעה דרמטית הודיעה היום (חמישי) חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי (מרצ) לראש הממשלה נפתלי בנט ורה"מ החליפי ושר החוץ יאיר לפיד כי החליטה לפרוש מהקואליציה, מהלך שמקרב מאוד את קץ הממשלה. בדבריה טענה: "אינני יכולה להמשיך ולתמוך בקיומה של קואליציה שמתנכלת בצורה מחפירה זו כלפי החברה שבאתי ממנה". סגן שרת הכלכלה והתעשייה וחבר מפלגתה של זועבי, יאיר גולן, שוחח על כך עם ליאת רון ואריה מליניאק בתוכנית "איפה הכסף?" ב־103fm והגיב לדברים. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח דבריו אמר: "אני עוד מנסה לדבר לליבה על מנת שתחזור בה. זה לא עניין כל כך של תבונה, אלא של לחצים כאלה ואחרים. אני מקווה מאוד לפוגג לה את הלחצים ולשכנע אותה להמשיך ולתמוך בממשלה הזו שהיא חיונית למדינת ישראל. זו ממשלת פיוס לאומית, ממשלת הצלה לאומית, ממשלה שבה יושבים ימין ושמאל, חילונים ודתיים, ויהודים וערבים". 

עוד אמר ח"כ גולן: "לפעמים קורה גם הבלתי צפוי, ולא כל דבר ניתן לתכנן מראש. לצערי אנחנו נמצאים כרגע במצב מאוד מאוד רגיש ובעייתי, אני מקווה שהוא מצב הפיך, אבל אני לא יכול להבטיח שהוא באמת הפיך". 

בתגובה, נשאל האם הגסיסת הקואליציה נובעת מדבקות יתר באידאולוגיה מצד אנשי מרצ, כפי שקרה עם סערת הכנסת החמץ בבתי החולים בפסח. גולן השיב בשלילה: "זה סיפור שאין לו אחיזה במציאות. עניין החמץ ידוע, זה שסילמן טיפסה על זה זה משהו אחר. לא הייתה מפלגה כמו מרצ, שותפה נאמנה בקואליציה. אנחנו באמת גילנו בגרות, אחריות, חריצות בלתי רגילה ושיטתיות. המשמעת הקואליציונית שלנו הייתה אולי הטובה ביותר בכנסת".

על שרידות הממשלה אמר: "זה לא סוף פסוק, ואני חושב שהממשלה הזו תוביל את המדינה. אני לא אומר שזה יהיה נטול קשיים,
ואני לא אומר שזה יהיה נטול בעיות. אני חושב שתביטו על החלופה, תסתכלו על השילוב בין שחיתות ללאומנות קיצונית מתלהמת, ותבינו לבד שצריך לעשות כל מאמץ שבעולם בכדי שהקואליציה הזו תמשיך להנהיג". 



בנוסף נשאל מדוע אין עריק אחד מימין לשמאל בכנסת הנוכחית. גולן השיב: "לא ניהלתי אפילו לא עם עצמי דיונים על עריקות. כרגע זה זמן להתכנס קדימה ולתפקד. זו ממשלה של אנשים שבאו לעבוד, ממשלת הצלה, ממשלת ריפוי לאומי". 

לסיום אמר: "הפוליטיקה היא אומנות האפשר, ולעיתים היא גם אומנות הבלתי אפשרי. אנחנו שוקדים, ממש בימים אלו על תקציב המשרד, ועל יוזמות כאלה ואחרות שאנחנו רוצים להכניס בחוק ההסדרים, ובאפשרות להקים רשות לאומית לבטיחות בעבודה, כי זה נושא חשוב מאין כמותו, נושא מציל חיים ואני מקווה מאוד שאנחנו נצליח לממש את כל התוכניות הטובות האלה".

בתוך כך, יו"ר המפלגה, ניצן הורוביץ, צייץ:  "הקואליציה שלנו חשובה ואנחנו פועלים כדי לשמור עליה. פירוק הקואליציה יהיה פרס לנתניהו ובן גביר, ונזק גדול לחברה כולה - יהודים ערבים. מרצ ואני מחוייבים לכל מאמץ כדי לייצב את הממשלה ולהבטיח את המשך קיומה. את המחלוקות בממשלה נפתור בתוך הבית".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm