"כוכבת" היום, חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי התראיינה הערב (חמישי) בחדשות 12, שעות לאחר שהודיעה על פרישתה מהקואליציה. כבר בפתח דבריה הסבירה זועבי את המהלך הדרמטי שביצעה וקבעה: "הגעתי לנקודת אל חזור. אני כבר לא יכולה לתמוך בקואליציה הזו".

לטענתה של חברת הכנסת ממרצ, היא פעלה בניגוד לצו מצפונה בחלק מן ההצבעות בחודשים האחרונים, אך "בנושאים הקשורים למסגד אל אקצא, שייח' ג'ראח והכיבוש, אני כבר לא יכולה. הממשלה שברה ימינה".

היא אף התייחסה לאפשרות שהאצבע שלה תהיה זו שתפיל את הממשלה ותוביל את ישראל למערכת בחירות נוספת, מוקדם מהצפוי: "אם ההצעה לפיזור הכנסת תובא ביום רביעי אצביע לפי מצפוני ואשקול את צעדי מה יהיה. החודש הזה היה קשה במראות מאל אקצא ששוטרים מכים מתפללים, התמונות מהלוויה של שירין אבו אעקל'ה. יש דברים מעבר לפוליטיקה. ההחלטה שלי הייתה על דעת עצמי בהתייעצות עם משפחתי".

למרות זאת, חברת הכנסת, שסומנה כמי שתהפך לקונסולית ישראל בשנחאי, אמרה כי "יאיר לפיד והקואליציה הנוכחית יכלו להיות האלטרנטיבה הכי שפויה. גם לערבים, אני לא רוצה לפסול את זה אוטומטית. תהליך המינוי שלי לתפקיד היה מתוכנן לסוף החודש, אני לא רציתי בזה. אין דרך חזרה מזה שאני פורשת מהקואליציה".

ח"כ זועבי ביקרה את הקולגות היהודים בכנסת ומסרה כי "אין אצלם, אצל הפוליטיקאים היהודים, בשלות לראות בנו שותפים. אני מסתכלת על השותפות הפוליטית היהודית ערבית - אני מאמינה שהכוונות של רעמ תמימות שהם רוצים להטיב לחברה הערבית. החודש האחרון היה הגב ששבר את גב הגמל".

"את מה שביקשתי, ביקשתי כבר בחודש נובמבר. זה לא קשור לתקציבים. אם הממשלה הזו תמשיך בהתנהגות של בני גנץ ואיילת שקד, אין לנו על מה לדבר. אומרים שאני אחזיר את בנימין נתניהו? גנץ ושקד יהיו אלו שיחזירו אותו". אם הממשלה תשתנה, אולי אתמוך מבחוץ, הציבור הערבי שאותו אני מייצגת מאס בממשלה הזו".

גורמים בסביבת שר החוץ יאיר לפיד מסרו לאחר ראיונה של ח"כ זועבי: " זועבי לא תצביע לפיזור כנסת. עם היתר נסתדר, נתנהל מולה ביום יום והממשלה תמשיך". זמן קצר לאחר מכן נמסר כי השניים שוחחו וקבעו להיפגש ביום ראשון על מנת "למצוא פתרון חיובי למצב".