מאמצי השכנוע נמשכים: יו"ר מרצ, השר ניצן הורוביץ שוחח היום (שישי) בטלפון עם חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי בעקבות הודעתה על פרישה מהקואליציה. מדובר בשיחה הראשונה בין השניים, מאז זועבי הודיעה על החלטתה והפתיעה את חברי הקואליציה.

לאחר השיחה, גורמים במרצ מסרו ל"מעריב": "נכון לעכשיו זועבי טוענת שלא תפיל את הממשלה". לדברי הגורמים, השיחה בין הורוביץ וזועבי הייתה "ארוכה ורגועה. בקואליציה אופטימיים יותר ומקווים שחשיבות הקואליציה תעלה על כל שיקול אחר".

מעט לאחר מכן, יו"ר רע"מ מנסור עבאס נצפה יוצא מביתה של זועבי. כשנשאל אם הצליח בשכנועיו השיב: "אני לא צריך לשכנע. חברת הכנסת רינאוי זועבי נבחרה לייצג את החברה הערבית, היא עשתה את זה ותעשה את זה, יש לה אחריות גדולה ואני סומך עליה". 

מנסור עבאס  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90,יונתן זינדל פלאש 90,אלכס קולומויסקי, פול , יש עתיד , דוברות רע''מ , מרק ישראל סלם , יונתן זינדל, פלאש 90)
מנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90,יונתן זינדל פלאש 90,אלכס קולומויסקי, פול , יש עתיד , דוברות רע''מ , מרק ישראל סלם , יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, לא מדובר בניסיון הראשון לשנות את החלטתה של זועבי. שכן, שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שוחח עימה אמש. השניים קבעו להיפגש ביום ראשון ולמצוא פתרון חיובי למצב.

אתמול, הורוביץ צייץ לאחר פרישת ח"כ ממפלגתו: "הקואליציה שלנו חשובה ואנחנו פועלים כדי לשמור עליה. פירוק הקואליציה יהיה פרס לנתניהו ובן גביר, ונזק גדול לחברה כולה - יהודים ערבים. מרצ ואני מחוייבים לכל מאמץ כדי לייצב את הממשלה ולהבטיח את המשך קיומה. את המחלוקות בממשלה נפתור בתוך הבית".

שר הבריאות ניצן הורוביץ בפתח ישיבת הסיעה (צילום: מרק ישראל סלם)
שר הבריאות ניצן הורוביץ בפתח ישיבת הסיעה (צילום: מרק ישראל סלם)

במכתב ששיגרה לראש הממשלה נפתלי בנט, ולראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, כתבה זועבי: "לצערי הרב בחודשים האחרונים ומתוך שיקולים צרים של פוליטיקה, ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה. בנוסף, נתקלתי באטימות מוחלטת כלפי הצרכים האמיתיים של היישובים הערביים, בדגש על תחומי פיתוח הרשויות המקומיות, סוגיות הדיור, התעסוקה והחינוך".

"האמנתי ועודני מאמינה בשותפות ערבית יהודית בכל תחומי החיים, באקדמיה, בעסקים וגם בפוליטיקה. אך האמנתי ועודני מאמינה ששותפות אמת בין ערבים ליהודים חייבת לבוא מתוך מקום שיוויוני ובגובה העיניים. בקואליציה הזו נוצרו שני מעמדות. לאור מה שציינתי מעלה, הנני מודיעה על הסרת מועמדותית לכל מינוי עתידי ועל הפסקת חברותי בקואליציה", סיכמה.