הטלטלה בקואליציה: לאחר הודעת הפרישה מהקואליציה של חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי אשר גרמה לשינוי מאזן הכוחות בכנסת ולהפיכתה של הממשלה לממשלת מיעוט, נמשכים המאמצים בקואליציה ובמפלגתה על מנת שתשנה את החלטתה. הערב (שישי) דווח בחדשות 12, כי חבר הכנסת ששכנע את ח"כ זועבי לפרוש הוא חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת.

בתוך כך, יו"ר מרצ, השר ניצן הורוביץ שוחח בטלפון עם חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי בעקבות הודעתה על פרישה מהקואליציה. מדובר בשיחה הראשונה בין השניים, מאז זועבי הודיעה על החלטתה והפתיעה את חברי הקואליציה.

ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני)
ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני)

שר החוץ יאיר לפיד התייחס לסערה האחרונה במערכת הפוליטית וכתב בטוויטר: "הממשלה הזו היא הדבר הנכון למדינת ישראל ולעם ישראל, אין לנו שום כוונה להיכנע או לוותר עליה. אין לנו שום כוונה לתת לביבי ובן גביר הזדמנות להרוס את המדינה. נעשה מה שאנחנו עושים כל פעם מחדש: נשב עם מי שצריך לשבת, נתקן כל מה שצריך לתקן".

הוא הוסיף ופנה לחבריו לקואליציה: "כן, לפעמים זה קשה. אתם יודעים מה, זה אמור להיות קשה. לשנות את ההיסטוריה זו לא משימה קלה. אנחנו עושים משהו שהוא גדול מכולנו. מצילים את מדינת ישראל, את הדמוקרטיה שלנו. יש כוחות גדולים – ואפלים - שנאבקים בנו. עד עכשיו ניצחנו אותם – נגד כל הסיכויים – כי היינו נחושים ועבדנו יחד. זה מה שאנחנו הולכים לעשות גם בהמשך. רק ביחד ננצח".

יאיר לפיד ונפתלי בנט (צילום: מרק ישראל סלם)
יאיר לפיד ונפתלי בנט (צילום: מרק ישראל סלם)

כזכור, במכתב ששלחה לראש הממשלה נפתלי בנט, ולראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, כתבה: "נכנסתי לפוליטיקה מתוך תחושת שליחות כלפי החברה הערבית שאני מייצגת. הצטרפתי לקואליציה כשקיוויתי ועמלתי רבות להצלחתה משום שהשתכנעתי ששותפות ערבית יהודית בקואליציה מעין זו יכולה להוות אלטרנטיבה שלטונית אמיתית ויכולה להביא בשורה לחברה הערבית, דרך חדשה של שיוויון וכבוד".