חבר הכנסת אופיר סופר פנה הבוקר (ראשון) במכתב לשר הביטחון בני גנץ עם הצעת פשרה לסוגיית העבר החוק "ממדים ללימודים", ובכך לדבריו "לשים מחר בכנסת סוף לוויכוח בין הקואליציה לאופוזיציה". במסגרת הפנייה, הציע סופר כי לוחמים ישלמו שליש מעלות התואר כפי שמוצע בחוק הנוכחי, אך במידה ויסיימו אותו בהצלחה יחזור אל חשבון הבנק שלהם הפיקדון. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

במקביל, כחול לבן, מפלגתו של שר הביטחון, נחושים להביא מחר את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית, למרות החלטת סיעת הליכוד מיום חמישי להתנגד לחוק אם לא תתקבל ההסתייגות שיעלו, שלפיה מלגת הלימודים ללוחמים משוחררים תגדל ל־100%. גנץ עצמו כתב בפוסט בסוף השבוע: "אני מצר מאוד על החלטת הליכוד להצביע נגד לוחמי צה״ל. זו פגיעה קשה בלוחמים ובחברה הישראלית. התקדים הזה, שמכניס את חיילי צה"ל תחת הקטגוריה של 'צרכים פוליטיים', מסוכן לחברה הישראלית, ואני קורא לחברי הליכוד להתעשת ולאפשר את העברת החוק".

בתוך כך, חיילים משוחררים יוצאי יחידות קרביות, שנרשמו ללימודים באוניברסיטאות, מתכוונים להפגין מחר מול משכן הכנסת בקריאה לחברי כנסת מכל הסיעות לתמוך בהצעת החוק "ממדים ללימודים".

רון פרץ, חייל משוחרר מחטיבת הצנחנים וממובילי מחאת "ממדים ללימודים", אמר אתמול ל"מעריב": "אנחנו רואים את החלטת הליכוד כאסטרטגיה ולא כסתימת הגולל. עם זאת, נגיע ביום שני לכנסת בשעות הבוקר, מאות לוחמים, כדי להפגין מול המשכן. הקריאה תהיה לשני צדי הבית, קואליציה ואופוזיציה כאחד, לתמוך בחוק, בפשרה שתושג בין הצדדים. אחרי שהלוחמים הסתערו, לא משאירים אותם מאחור".
בדף הפייסבוק של מחאת הלוחמים נכתב: "חברים יקרים, צריך להבין שחוץ ממלחמה על 7,000 שקלים, אנחנו נלחמים גם על כבודם של לוחמי צה"ל. אנו ניפגש להפגין מול הכנסת, על מנת לוודא שכל חבר כנסת שייכנס למשכן יסתכל לנו בעיניים ויבין שהלוחמים המשוחררים אינם כלי במשחק הפוליטי".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו) הודיע כי ידאג להכניס לוחמים משוחררים ליציע האורחים במליאה "כדי שיסתכלו לחברי הכנסת בעיניים בעת ההצבעה".

הליכוד העלה קמפיין חדש נגד הממשלה, כאשר במרכזו - חוק "ממדים ללימודים" ודרישת הליכוד למימון של 100%, מה שבקואליציה מגדירים כ"דרישה פופוליסטית ובלתי אפשרית מבחינה תקציבית". בהודעה שפרסמה סיעת הליכוד בסוף השבוע נאמר כי "אנו עומדים מאוחדים יחד עם חיילי צה״ל. באופן חריג קיימנו מו״מ עם הקואליציה והצענו לתמוך בחוק 'ממדים ללימודים' תמורת הגדלת המלגות ל־100% עבור לוחמים משוחררים. הלוחמים שלנו נותנים 100 אחוז ומגיע להם 100 אחוז. לצערנו, הקואליציה סירבה להגדלת המלגות.

קמפיין ליכוד ממדים ללימודים (צילום: טוויטר,שימוש לפי סעיף 27א')
קמפיין ליכוד ממדים ללימודים (צילום: טוויטר,שימוש לפי סעיף 27א')


"אנו נביא את ההסתייגות של ה־100% למליאת הכנסת, תוספת שמשמעותה 50 מיליון שקל, ואם הקואליציה תפיל את ההסתייגות - נתנגד לחוק. בנט נתן 50 מיליארד שקל למנסור עבאס ולקח 50 מיליון לשיפוץ הבית שלו ברעננה. אבל ללוחמים שלנו הוא מסרב בציניות לתת 100% מלגה, שעלותה הכוללת לכל היותר היא 50 מיליון שקל".

ח"כ יואב קיש מהליכוד הוסיף: "‏ללוחמים מגיע 100%, ואני אילחם על כך עד שאשיג זאת. ממשלה שתלויה בתומכי טרור ולא מסוגלת להעביר חוק ציוני אחד, לא תטיף לנו מוסר. לא גדעון אוקו ולא חדשות 12 שמשפררים את לפיד־בנט ילמדו אותי מה זה לדאוג ללוחמים".

בתוך כך, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית אלחנן פלהיימר קרא בסוף השבוע לראש הממשלה נפתלי בנט וליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לקיים פגישה משותפת בנושא החוק. לדבריו, "תפקידנו להיות הגורם המגשר בין העמדות המקצועיות השונות, ללא רעשי רקע ו/או השפעות פוליטיות, אלא מתוך הנחת יסוד שמעל לכל נמצאים זכאי המלגה - חיילי צה"ל, הסטודנטים והסטודנטיות".