כתב המשפט של חדשות 13, אביעד גליקמן, שוחח הבוקר (שני) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM והתייחס לאיומים על חייו, ולמאמר שכתב הבוקר גידי וייץ בעיתון "הארץ".

"תרשו לי בהזדמנות הזו להודות לגידי על מאמר חשוב, לא בגלל אביעד גליקמן. הוא כותב שם שאני הנמסיס, מעין סמל שמייצג. זה לא רק אביעד גליקמן, זה גם גידי וייץ ורביב דרוקר וברוך קרא, וזה עוד כל כך הרבה עיתונאים שלא ציינתי עכשיו את שמם, שבאמת מה שאנחנו עוברים בחודשים האחרונים, זה פשוט, אין לי מילה אחרת להגיד, חוץ מהסתה מטורפת", פתח גליקמן את דבריו. 

כשנשאל האם ישנה יד נעלמה העומדת מאחורי האיומים, אמר גליקמן: "אני משער שכן. אני לא רוצה להטיל האשמות סתם, ואני באמת לא יודע, אבל אתה רואה את הרשתות החברתיות. אין דבר יותר קדוש בשבילי מחופש הביטוי ואני לא מדבר על ביקורת. גם ביקורת שפוגעת זה בסדר גמור, וגם כשקוראים לי 'דובר הפרקליטות', וקוראים לי הרבה, זו ביקורת לגיטימית, אבל איומים כמו באמת מה שגידי ציטט במאמר שלו, כשמקבלים הודעה בפייסבוק ש'אנחנו יודעים שאתה מסתובב בפארקים במודיעין עם הילדים'... כשמקבלים את מה שהקראת עכשיו, זה לא נעים בכלל וזה כבר מעבר לקללות. כשאשתי מקבלת הודעות בפייסבוק ש'בעלך ואתם והילדים ימותו בייסורים קשים מאוד, ואנחנו יודעים איפה אתם גרים', זה כבר איומים". 

כשנשאל האם האיומים הביאו לשינויים בחייו, השיב: "זה לא שאני מתנהג בצורה שונה, אבל צריכים לזכור - אני עיתונאי. מה אנחנו עושים העיתונאים? אנחנו מדווחים את הסיפורים שמגיעים אלינו. יושבים באולם ביהמ"ש אנשי תקשורת שמטרתם היא לא לסקר את המשפט, וגידי כתב את זה בצורה יפה". 

כשנשאל האם יש עיתונאים שמגיעים לביהמ"ש לא בניסיון לסקר את המשפט, אלא כדי להלך אימים על יתר העיתונאים ועל העדים, השיב: "כן, בפירוש כן ואני לא יודע אם לקרוא לזה עיתונאים או אנשי תקשורת". 

"אין עליי השפעה, אבל תחשבו שאנשים - וכן, זה כולל גם עדים וגם תובעים - ואני יודע מה גם התובעים במשפט נתניהו עוברים. שוב אני אומר, ביקורת היא לגיטימית לגמרי, גם ביקורת חריפה, אבל שכותבים וכל הזמן מדברים על הפיכה שלטונית ו'לעצור את הקושרים' ו'לשים אותם בכלא', זה כבר מעבר לביקורת לגיטימית", סיים גליקמן את דבריו. 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103