לאחר שביום חמישי הודיעה על פרישה מהקואליציה, ח"כ ג'ידא רינאווי-זועבי (מרצ) הודיעה אתמול, בתום פגישה עם שר החוץ יאיר לפיד, כי היא חוזרת בה. השר עיסאווי פריג', שהיה אחד מאלו שנרתמו למאמץ לשכנע את זועבי לחזור בה, שוחח הבוקר (שני) עם ינון מגל ובן כספית ושחזר את מהלך העניינים.

"יש לנו עניין בממשלה, אבל הפייק ניוז והדברים הלא נכונים שמופצים, ואני שמעתי על הבוקר שרה"מ לשעבר מפיץ שקרים מכאן ועד הודעה חדשה - השיטה הזאת לא יפה. משברים יש ותפקידנו גם לפתור אותם. והמשבר שהיה לאחרונה עם חברתי, חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי הוא אמיתי", פתח פריג' את דבריו. 

"מה שקרה אתמול, ג'ידא אכן התפטרה מהקואליציה כי היא לא יכלה להכיל את הדברים, זה בניגוד לאג'נדה שלה ול'אני מאמין' שלה, אבל הלחץ שהופעל עליה בשישי-שבת מראשי הרשויות הערבים וממני - שהסברנו לה את הצעד המסוכן, שזה לא קשור לג'ידא, זה קשור לחברה הערבית, למדינה שלמה ולהרבה דברים, היא נענתה לבקשתם של ראשי הרשויות, ואכן הייתה ישיבה מאוד עניינית. הלכנו, ישבנו, פנו לג'ידא יותר מ-20 ראשי רשויות - אמרו את המשפט הפשוט, 'אנחנו המייצגים של הקול הערבי, האזרח הערבי, אומרים לך ומבקשים ממך לא להתפטר ולשמור על הממשלה הזו. התחלנו תהליך ואנחנו רוצים לסיים אותו'. ראשי הרשויות בישיבה לא קיבלו פרוטה. הם לא גוף שסוחרים בו. הם ביקשו דבר אחד - 'נתתם לנו מים, תפתחו את הברז'. יש תוכנית 550, תפתחו את הברז", הוסיף.

כשנשאל מהם הסיכומים שהושגו בפגישה עם לפיד, השיב פריג': "הדברים חשופים. 550? כל העולם יודע מה זה. השבוע בוועדת הכספים אמורים להשתחרר סכומים בהתאם ל-550. עברו שמונה חודשים, זה בלתי נסבל. הרחוב עדיין לא הרגיש וראה את זה. ה-200 מיליון זה חלק מה-550 שמדברים עליו. גם ללא הישיבה, היינו משחררים. אנחנו רוצים הסרת חסמים, מה שהבטחתם לנו, שייתנו לנו. זה אינטרס של המדינה לשחרר מה שהובטח. לקדם את החברה הערבית, זה אינטרס גם של החברה היהודית".

כשנשאל האם הנושאים עליהם מחתה זועבי, כגון האלימות בהר הבית, עלו בדיון עם לפיד, השיב: "לא עלה בדיון. אני מבין את ג'ידא, יש לה קושי בזה, וגם לי יש קושי, וגם למוסי רז יש קושי, וגם לגבי לסקי יש קושי, ולכולנו יש קושי, כי האג'נדה שלנו שונה מהאג'נדה של ימינה, אנחנו נלחמים, אבל אנחנו מתייחסים לדברים אחרת, אבל ג'ידא נתנה כבוד לראשי הרשויות והבינה שהאינטרס של החברה הערבית זה המשך קיום הממשלה, כי התחלנו תהליך. הפשיעה בחברה הערבית ירדה ב-50% השנה". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103