לכידת חוליית הטרור שניסתה להתנקש בח"כ איתמר בן גביר: חבר הכנסת שוחח הבוקר (שלישי) עם דוד ורטהים ואראל סג"ל, בתוכניתם ב-103FM, לאחר שנחשף כי פעילי חמאס תכננו לרצוח אותו. הוא סיפר כי הוא רגיל לקבל איומים בפייסבוק המלווים בתמונות מחרידות שנשלחות של אשתו וילדיו. 

בפתח דבריו אמר: "אני לא הופתעתי. כל יום אני מקבל עשרות הודעות בפייסבוק 'נרצח אותך', 'נחסל אותך'. הרבה פעמים תמונות של איילה אשתי עם כביכול סכין בגב שלה או תמונות של הילדים. גם הרגשנו שהאבטחה סביבנו בחודש האחרון עובתה עוד יותר. לא הופתענו מהחשיפה הזאת, למרות שאני עודכנתי עליה אתמול בערב". 

סג"ל שאל: "זו פעם ראשונה שאתה מאוים ככה או שגם בעבר היו רגעים כאלה שקיבלת דיווחים שאתה על כוונת של ארגון טרור?"

בן גביר: "היו איומים. הייתי מאובטח לסירוגין, הפעם הרמה היא שונה".  

"אני יכול להקריא לך שמות רבים של אנשים מהממשלה האחרונה שטוענים שאתה מחמם את השטח", אמר סג"ל. "זה הרבה יותר מזה", השיב בן גביר, "זו אמירה ש'איתמר בן גביר הוא צאצא של יגאל עמיר'. כל פעם שאני עולה לדוכן הוא (לפיד) צועק לחבר'ה שלו, 'יש עתיד לצאת'. אתה צובט את עצמך. 10 דקות לפני זה הוא מחבק את איימן עודה, 3 דקות לפני זה הוא משוחח שיחה נעימה עם אחמד טיבי, וכשאני עולה לדוכן הוא מנסה להוציא אותי מהלגיטימציה. אין כמעט יום שעיתון 'הארץ' לא מקדיש עליי טור שטנה והכפשה. עד היום, הם פעם אחת לא אמרו לי, 'בוא תגיב'. אז כן, מילים יכולות להרוג". 

דוד ורטהיים הצטרף לשיחה ואמר: "אני משתתף בחששך". לאחר מכן שאל בעקיצה: "פחדת גם שיוציאו לך את הסמל של הרכב בטעות?"

בן גביר רתח על כך ואמר: "אתה לא מתבייש? אתה לא מבין שמפקירים את הדם שלי? אתה לא מתבייש עם כל האמירות האלה? אתה באמת עושה צחוק? אתה מבין שהילדים שלי בסכנה? אתה מבין שאשתי בסכנה? מה אתה רוצה? אני לא מבין את התפיסה הזאת בכלל. אני בטוח שאתה מתאבל שהם לא הצליחו אולי לפגוע בי. מה זה הדבר הזה?" 

ורטהיים תהה ושאל: "איך מאמרי השטנה, כמו שאתה מגדיר אותם, ב'הארץ', והעובדה שיאיר לפיד מבקש מחברי כנסת לצאת בזמן שאתה נואם בכנסת, איך אתה רואה בהם הסתה? למה אתה חושב שמדובר בהסתה?"

בן גביר השיב: "בגלל שאתה אומר לאנשים, 'הוא מסוכן, הוא מסוכן', יש מי שמפרש את זה בצורה שונה. אני לא אומר לך שיאיר לפיד שאומר את זה מתכוון לפגוע בי, חלילה, אני לא חושב ככה, אותו דבר גם בנט. אני מאוים כבר במשך חודשיים. איך יכול להיות שעד היום התקשורת לא התעסקה בנושא הזה באופן רציני?". 

חבר הכנסת הוסיף: "במשך חודשיים שולחים לי תמונות של הילדים שלי שחוטים, לא התעסקו עם זה. עשרות איומים עליי, חלקם מאום אל-פחם ומרהט, המשטרה הגיע לאנשים. אתה יכול להסביר לי איך יכול להיות שעד היום כתב אישום אחד לא הוגש? אני שלחתי תלונה על אחד המכתבים שקיבלתי, על איומים, 'אתה עוד צעיר, חראם, נגמר הסיפור שלך. נילחם בך בכל מקום שתהיה. נטפל בך, אנחנו נילחם בך, נפגע בך'. קיבלתי תשובה מפרקליטות המדינה, ועורך דין כותב לי שהם בדקו את הפנייה הזאת והם החליטו שהם לא פותחים בחקירה, משום שמדובר בעבירות שאכיפתן משיקה להגבלת חופש הביטוי וכן הלאה". 

ורטהיים: "האירוע הזה שתפסו היום הוא חמור מדי, חמור מאוד, הכי חמור שיכול להיות מכדי שנהפוך אותו לעוד כלי לשימוש פוליטי, של סימטריה מטופשת בין יאיר לפיד ששם לך צלב על הגב. החבר'ה של החמאס שמתכננים פיגועים לא קוראים 'הארץ' ולא מקשיבים לנאומים של יאיר לפיד ולא מעניין אותם האינטרס הישראלי. החבר'ה של החמאס רוצים שהמזרח התיכון יובער".

בן גביר: "אם מישהו מהשמאל היה מקבל פניות של איומים כמו שאני קיבלתי בחודשיים האחרונים, ואז בשיא היו מפרסמים שרצו לחסל אותו, אתה לא היית אומר שיש קשר בין האיומים לבין ההסתה?"

ורטהיים: "לא, זה קשקוש. זה חמאס, זה לא שיהודי ניסה להתנקש בך - לא שזה לא חמור מספיק - אני רק אומר, אני חושב שהאירוע הזה כל כך חמור ולהפוך אותו לאיזה קשקוש כזה של פוליטיקאים שאומרים, בחייך".  

בן גביר: "זה נראה לך סביר שיקראו כאן לח"כ צאצא של יגאל עמיר? זה נראה לך סביר שיסיתו נגדי פעם אחר פעם. אני לא אומר שיאיר לפיד הוא זה ששלח את המפגעים, חלילה, אבל אני אומר, 'בואו, חכמים, היזהרו בדבריכם'. מותר לך לחלוק עליי. לגיטימי שתגיד, 'אני חולק על איתמר בן גביר', השאלה היא איך אתה עושה את זה, באיזו צורה. אני הוצאתי מודעה נגד ראש השב"כ לפני כמה שבועות, אמרו למה, אמרתי, היה ביטוי, 'בן גביר נפץ, נפץ צריך לנטרל'. אין לי ספק שהיום מי שאמר דבר כזה מצטער על הדברים הללו". 

 

"אין תירוץ לאלימות"

במערכת הפוליטית הגיבו לסיכול ניסיון ההתנקשות בח"כ בן גביר. ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה את שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ואת רשויות אכיפת החוק לפעול בכל האמצעים הנדרשים על מנת לשים יד על "כל מי שיאיים על אזרחי ישראל".

חבר הכנסת לשעבר יום טוב כלפון (ימינה) צייץ: "‏אני רוצה לחזק הבוקר את ידידי ‎בן גביר היו גורמים במערכת הציבורית שזלזלו באיומים על חייו של בן גביר או שהתרעמו משליפת הנשק כשהרגיש מאויים. כל הכבוד לכוחות הביטחון על סיכול הפיגועים. המסקנה: יש להישאר ערניים ולא לזלזל באיומים על דמויות ציבוריות, גם כשלא חולקים את אותן דעות". 

תגובות נרשמו גם מן השמאל: ח"כ משה טור-פז (יש עתיד), צייץ: "‏איומים על חייהם של נבחרי ציבור חייבים להילקח ברצינות, בפרט כשמדובר באיומים המגיעים מגורמי טרור. מברך את שב"כ על סיכול ניסיון הפגיעה בחה"כ בן גביר. אין ולא תהיה הצדקה לאלימות". 

חבר הכנסת מוסי רז (מרצ), צייץ: "כשהיא מגיעה מחבר הכנסת בן גביר, וכשהיא מגיעה כנגד חבר הכנסת בן גביר - אין תירוץ לאלימות".