נאום "כאבי הבטן"ברקע המתיחות בין הקואליציה לאופוזיציה סביב הצעת חוק "ממדים ללימודים", ערכו בליכוד ישיבת סיעה סוערת בנושא ובה דנו בשאלה, האם לתמוך בהצעה או לא. בהמשך נחשפו בוואלה! דברים קשים שאמרה חברת הכנסת מירי רגב, שהקלטתם פורסמה בהמשך: "אין לנו כאבי בטן על חיילים, על נשים מוכות או מקרי אונס". 

היום (שלישי) התייחסה ח"כ רגב בתוכנית חיסכון, לסערה שחוללו דבריה ואמרה כי "הוציאו דברים מהקשרם ולא הבינו את הקונטקסט. היה כאן ניסיון לפגוע בי ברמה האישית של מישהו מתוך הליכוד שהקליט. מי שמכיר אותי יודע כמה אני פועלת למען החיילים".

"אני מתנצלת בשם מי שהבין חצאי דברים שלי. אמרתי שאם הקואליציה צריכים את האצבע שלנו כדי להעביר חוקים רגישים - אנחנו צריכים לתת לזה תג מחיר", ציינה. 

חברי מפלגת הליכוד במליאת הכנסת  (צילום: נועם מוסקוביץ')
חברי מפלגת הליכוד במליאת הכנסת (צילום: נועם מוסקוביץ')

מוקדם יותר, בצאתה מהוועדה לחקר אסון מירון הצהירה: "אין לי מה להתנצל, מי שצריך להתנצל זה מי שבעצם מתוך ישיבת סיעה, עשה אירוע חמור ביותר, גם הקליט, גם העביר חצאי דברים והוציא את דברים מהקשרם. זה לא סוד, ואני לא צריכה לספר מה אני עשיתי ומה אני פועלת למען חיילי צה"ל, למען הפריפריה ולמען הנכים. בישיבת הסיעה אמרתי דבר מאוד ברור 'יש לנו תפקיד אחד, להפיל את הקואליציה המסוכנת הזו, שלא מסוגלת להעביר אפילו חוק ציוני אחד לולא האופוזיציה'".

"אמרתי, אם אנחנו תומכים בסוגיות מסוימות שבאמת עושות כאבי בטן, אנחנו בעד החיילים, בעד הנכים, ובעד החלשים. בכל הסוגיות האלו, הם צריכים אותנו, בואו נדרוש דרישות ולא אוטומטית נלך ונתקפל בגלל הספין התקשורתי שעושים לנו ובגלל הנדסת התודעה שעושים נגדנו. לכן אמרתי, צריכים להביא את הדרישות שלנו. העובדה היא, שפתאום באחת בלילה נמצאו 75% תקציב למען הלוחמים".

"צריך להפיל את הקואליציה ואם אנחנו הולכים לתמוך בחוקים מסוימים, הם צריכים לקבל את הדרישות שלנו בדיוק כמו שהבאנו הישג ללוחמים. לכן אני אומרת חד וחלק, תפקידנו הוא להפיל את הקואליציה המסוכנת הזו, להפסיק את הנדסת התודעה ולא לחשוש מכל הנדסת התודעה והתעמולה שעושים נגדנו בכלי התקשורת, ללכת על האמת שלנו, להילחם עליה כמו שנלחמנו על 75% ואנחנו נביא ביום רביעי הקרוב את החוק ל-100% מלגה ונעשה את זה שמית", הוסיפה.

ישיבת סיעת הליכוד (צילום: ללא קרדיט)
ישיבת סיעת הליכוד (צילום: ללא קרדיט)

"נראה את אותם אנשים, כמו בני גנץ, שמתנגד למלגה של 100%. אני חושבת שאמרתי את הנושאים שבאמת חשובים לנו, לנו אין כאבי בטן מדומים, האוכלוסיות האלו חשובות שלנו, ואם הם באים עם חוקים כאלה כדי לסנדל אותנו, הם לא יצליחו, אנחנו נביא את הדרישות שלנו לטובת אותן אוכלוסיות", סיכמה.

בתגובה להקלטות של חברת הכנסת רגב צייץ שר החוץ יאיר לפיד: "נתניהו, תתנצל. בקש סליחה מחיילי צה"ל, מניצולי השואה, מהנכים, מהנשים המוכות ומקורבנות האונס".

שר האוצר אביגדור ליברמן עקץ את חברת הכנסת מירי רגב: "מירי תודה. תודה שחשפת לציבור את האסטרטגיה האמיתית של נתניהו, אפשר להקריב חיילי צה"ל, נשים מוכות ונכים כי העיקר זה לחזור לשלטון בכל מחיר".

כזכור, השרה לשעבר הוקלטה למעשה כשהיא נוזפת בחבריה לסיעה, על העובדה שהם לא תמיד מבצעים את ההחלטה להתנגד לכל הצעה של הקואליציה: "צריך להיערך נכון ברגע שיש חוק שקשור לחיילים. קיבלנו החלטה כאופוזיציה שאף חוק לא מצביעים בעד אלא אם מדובר במלחמה או מבצע. אבל מה קורה? החלטנו להצביע בעד בהצעה של שר או ח"כית, אז אל תבואו בטענות". עוד היא הוסיפה כי "יוצאים ארבעה או חמישה חברי ליכוד ומודיעים שיצביעו בעד. כל מה שלא נגיד כבר הפסדנו".

במהלך הישיבה הטעונה, נזף גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בחבריו לסיעה. "אין לנו מכשיר יותר טוב לנהל את התעמולה מאשר ראיונות. אני בדקתי את הראיונות שלכם, אין כלום. נאדה. אפס ממה שאמרנו כאן ואמרנו בתדרוכים. אני מדבר בתדרוכים ואני מרגיש ששמים אותי על השתק", התרעם נתניהו.