ועדת הבריאות של הכנסת אישרה היום (שלישי) לקריאה ראשונה את הצעת החוק "לאיסור הפצת שמות נפגעים".  תמצית החוק היא להשית פיצוי כספי בעתי גילוי מידע, בין אמיתי ובין כוזב, והפצת פרטים מזהים של נפגעים או הרוגים בטרם ניתנה הודעה רשמית למשפחת הנפגע או ההרוג על ידי גורם מוסמך. גובה הפיצוי יעמוד על עד 10,000 שקלים לבני המשפחה ששמם הופץ.

הדיווח הראשוני למוקד איחוד הצלה על הפיגוע באלעד (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

יו"ר הוועדה חברת הכנסת עידית סילמן אמרה לאחר הדיון כי "החוק שאישרנו היום לקריאה ראשונה עוסק בסוגיה רגישה, מורכבת ואולי הכואבת ביותר של פרסום שמות נפגעים, ובתוכם פרסום שמות חללי צה''ל, כוחות הביטחון ופעולות האיבה. לצערנו הרב, הצעת החוק משמעותית במיוחד בימים אלו, על רקע הפיגועים הקשים שאירעו בתקופה האחרונה. כולנו  מאוחדים בצורך ובחובה שלנו כמחוקקים למנוע עוגמת נפש ופגיעה קשה במשפחות השכולות אשר מקבלות או נחשפות למידע אודות מצב יקיריהם בצורה לא רגישה, לא מסודרת ולא רשמית – הצעת החוק עתידה לצמצם מצבים אלו".

ועדת הבריאות אישרה לקריאה שניה ושלישית: יותלה רישונו של רופא שהורשע בעבירות מין

בנוסף, ועדות הכנסת השונות אישרו עוד מספר הצעות חוק להעלאה במליאה.  ועדת הבריאות אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק לפיה יותלה רישיונו של רופא שהורשע בעבירות מין. בהצעת החוק נקבע כי שר הבריאות יתלה את רישיונו של רופא שהורשע בעבירת מין, מיד עם קבלת הודעה על ההרשעה מרשם בית המשפט. 

התלייה תעמוד בתוקף עד שתתקבל המלצתה של ועדה מיוחדת. לאחר קבלת המלצת הוועדה יחליט השר אם לבטל את ההתליית רישיון הרופא, להתלותו לתקופה נוספת שיקבע או להגביל את תחומי עיסוקו.

ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ושלישית: כפל קנס על השחתת מודעות נשים

ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק "כפל קנס למשחית מודעה או תוקף אישה במטרה להדיר נשים מהמרחב הציבורי". לפי הנוסח שאישרה הוועדה, ביצוע עבירת איומים, תקיפה או עבירה נגד רכוש, במטרה להגביל את הגישה החופשית של נשים במקום ציבורי או במטרה למנוע הצגת דמויות נשים במקום ציבורי - מהווה נסיבה מחמירה לעניין חוק העונשין, ועל כן, דין העבריין לעניין הקנס - כפל הקנס הקבוע לעבירה.

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), יוזמת הצעת החוק, תמכה בהסתייגויות שהתקבלו ואמרה: "אני לא מחפשת פרובוקציות. עשינו פה פריצת דרך. זו הצעת חוק תקדימית במשפט הישראלי כשלראשונה המדינה מכירה בכך שהדרת נשים מהמרחב הציבורי היא עבירה בנסיבה מחמירה".