אחרי 15 שנים של נתק דיפלומטי: שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'אבושולו, נחת היום (שלישי) בישראל לביקור היסטורי לאחר תקופה ארוכה בה לא היו ביקורים רשמיים מצד הממשלה באנקרה. במהלך ביקורו הגיע שר החוץ הטורקי לביקור ברשות הפלסטינית ונפגש ברמאללה עם יו"ר הרשות אבו מאזן.

מחר צפוי צ'אבושולו להגיע לביקור ביד ושם ולאחר מכן ייפגש עם מקבילו, שר החוץ לפיד והשניים יישאו הצהרות לתקשורת. כמו כן, תתקיים ארוחת צהריים עם שר התיירות יואל רזבוזוב והוא יבקר בעיר העתיקה בירושלים ובהר הבית. בטרם יחזור לאנקרה שר החוץ הטורקי יגיע לתל אביב וישתתף באירוע עם ארגון יוצאי טורקיה בישראל.

שר החוץ הטורקי הדגיש בעת ביקורו ברמאללה כי "הדרך לפתור את הסכסוך הפלסטיני הוא בראש סדר העדיפויות של העם הטורקי, ופתרון שתי המדינות המבוסס על גבולות 1967 עם מזרח ירושלים כבירתה זו האפשרות היחידה".

הביקור מתקיים במסגרת ההתחממות ביחסים בין ישראל לטורקיה, שהחלה לפני כשנה, כאשר השיא האחרון נרשם בביקורו של נשיא המדינה יצחק הרצוג אצל מקבילו הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן.

במרכז ביקור השר עומדת המעורבות הטורקית בניסיונות ההסלמה של חמאס, כשהציפייה היא התנהלות שונה מהצד הטורקי, שלא תאפשר פעילות של חמאס מתוך המדינה שתפגע בישראלים. 

נושא נוסף שצפוי לעלות במהלך הפגישה שתיערך עם השר רזבוזוב הוא התיירות בין המדינות. כמו כן, ידונו בפגישות עם השר הטורקי באתגרים האזוריים המשותפים של המדינות, ביניהם איראן וסוריה.