סגן יושב ראש הכנסת חבר הכנסת יעקב אשר השתתף היום (שלישי) בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת והתייחס לפירוקה של ממשלת נתניהו-גנץ, שהובילה לבחירות הרביעיות וכתוצאה מכך לחזרתה של מפלגתו, יהדות התורה, לשורות האופוזיציה. "אנחנו הצטערנו אז מאוד, לדעתי גם נתניהו מצטער עד היום על מה שקרה עם גנץ. זו הייתה טעות לפרק ואנחנו על הטעות הזו לא נחזור", הבהיר ח"כ אשר.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"אנחנו הצטערנו מאוד ולדעתי גם נתניהו עד היום על מה שקרה עם גנץ. הפירוק שהתפרק עם גנץ. אני חושב שזאת הייתה שותפות נכונה, כל אחד ויתר קצת. זאת הייתה טעות לפרק ואנחנו על הטעות הזאת לא נחזור", אמר חבר הכנסת אשר. בנוסף, הוא קרא למפלגות הימין לשוב הביתה לשותפות עם הח"כים החרדים: "גדעון סער, איילת שקד, בואו נקים ממשלה יציבה, הומוגנית בדעותיה". 

יעקב אשר (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)
יעקב אשר (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)

ח"כ אשר הסביר גם מה עומד בבסיס היחסים של הסיעות החרדיות עם יו"ר האופוזיציה נתניהו: "נכון שלציבור החרדי יש אהדה אבל לא 100%. אנחנו קשורים קשר עמוק עם הציבור המסורתי. מה לעשות שהציבור המסורתי רובו ככולו נמצא בליכוד. בשנה האחרונה לא היה אחד מהממשלה שלא ניסה להציע לנו לבוא תמורת הצבעות או תמיכה כזו או אחרת. לכולם אמרנו לא וגם לשר האוצר אמרנו".

"הממשלה הזאת היא לא חכמה. ברית לעשות איתם לא היינו עושים. מהרגע שהם נכנסו הם לא ידעו להסתדר בנושאי מדיניות ימין ושמאל ושמו את זה בצד, אבל הם מסתדרים בנושא הדת ושם שחטו כבש. עשו מסיבה על חשבון הציבור החרדי", התרעם סגן יו"ר הכנסת.

לדבריו, הממשלה הנוכחית כבר נפטרה: "התחלתי לרחם על לפיד, סותם חור אחד נפתח לו עוד ארבעה. מסבירים לנו שבחירות זה רע, אני מסכים אבל ממשלה ללא שלטון זה לא רע? זה רע מאוד. דבר אחד אני אומר- אנחנו יכולים לדעתי להרכיב ממשלה עוד בקדנציה הזאת. נחתום על ההסכמים לא רק מול הליכוד אלא מול כל השותפות. נלך יחד, נדחה את הבחירות, נביא ממשלה שיכולה להגיע ל67-65- מנדטים, הומוגניות שיכולה לחיות אחד עם השניה".