יו"ר רשימת "הציונות הדתית", חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' עקץ היום (שלישי) את הקואליציה והודיע כי יעלה מחר להצבעה שמית את הצעת החוק לאיסור על החזרת גופות מחבלים למשפחותיהם.  בהודעה שפרסם סמוטריץ', הוא ציטט את ראשי הקואליציה וכתב: "כל אזרחי ישראל, לוחמי צה"ל והמשפחות השכולות יוכלו לצפות בשידור חי בחברי הכנסת של הקואליציה. אנחנו קוראים לחברי הקואליציה, שימו את הפוליטיקה בצד, למען החיים שלנו. למען המאבק בטרור".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בשבוע שעבר, השתמשו ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ בניסוח זהה כמעט לחלוטין, כאשר ביקשו מחברי הכנסת של האופוזיציה לתמוך בהצעת החוק "ממדים ללימודים" שעלתה אמש להצבעה.

אז כתבו הבכירים: "ביום שני נביא למליאת הכנסת את חוק ״ממדים ללימודים״ של שר הביטחון להצבעה שמית. כל הלוחמים המשוחררים ובני משפחותיהם יוכלו לצפות בשידור חי בחברי הכנסת של הליכוד. אנחנו קוראים לחברי האופוזיציה, שימו את הפוליטיקה בצד, למען החיילים והחיילות שלנו".

בתוך כך,בקמפיין רשת שמתפרסם הערב מופצות מודעות עם השאלה ״הממשלה תעודד טרור?״ וכן מודעות אישיות כלפי בנט, שקד,אורבך, כהנא וחברי קואליציה נוספים ובמרכזן תזכורת לאמירה החד משמעית של בנט ״החזרת גופות מחבלים היא שגיאה חמורה שמעודדת את הפיגוע הבא״

על פי החוק גופת אויב שנהרג כחלק מביצוע מעשה טרור לא תוחזר למשפחתו ותקבר כפי שהיה נהוג בעבר במקרים דומים בבית קברות לחללי אויב. כמו כן, מאפשרת ההצעה לראש הממשלה להורות על החזרת גופת אויב למשפחתו מטעמים מיוחדים כגון במקרים של החלפה של גופות חיילים.בדברי ההסבר לחוק נכתב עוד כי החזרת הגופות ומסעי הלוויות בעקבותיהן הופכות למסע הסתה לטרור בדומה לתמונות הקשות שפורסמו מהלוויות המחבלים בחודשים האחרונים.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר: ״לטובת ביטחון ישראל והמשפחות השכולות אין קואליציה ואופוזיציה. מחר בנט וחבריו בימינה ותקווה חדשה יחשפו האם את מעדיפים את ביטחון ישראל והמשפחות השכולות או את השותפים ברע״מ ורשת הביטחון עם המשותפת״.