מדרשת או"ת לינדנבאום מבית רשת 'אור תורה סטון' ערכה הערב (שלישי) הערב לימוד וניגון מיוחד לרגל יום ירושלים במעמד ראש הממשלה נפתלי בנט. באירוע השתתף גם סגן השר לשירותי הדת מתן כהנא, ונציגי מוסדות רשת 'אור תורה סטון', מדרשת או"ת לינדנבאום, בית המדרש לתוכניות הישראליות, בית המדרש לתוכנית חו"ל, תלמידות המדרשה ועוד.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח דבר אמר רה"מ בנט כי "כראש ממשלה הדבר שמטריד את מנוחתי הרבה מעבר לאיומים מאירן או חמאס זוהי הפלגנות הפנימית שמשתקת ולא מאפשרת לנו להילחם ולהתמודד עם אתגרים ואויבים. השנאה נובעת מהשיוך הקבוצתי ולא בשל שינויי דעות כי תפישתנו האידאולוגית דומה לזו של חברי כנסת רבים מהליכוד. יש לנו אתגר להתגבר על גן השבטיות שאנו מתקשים להתנתק ממנו עוד מתקופת התנ"ך. אני לא חושב לרגע שבני פלוגתא שלי בשמאל אוהבים את המדינה פחות ממני. אין לי מונופול על אהבת המדינה, לא כל הצדק אצלי, ולא רק אנשי השמאל כמהים לשלום. מהות הגאולה היא להסתדר עם הכל. אין לנו תעודת ביטוח שהכל יהיה בסדר, אבל אנחנו צריכים להתאמץ בשביל להגיע לכך". 

בתשובה לשאלות שתלמידה העלתה בפניו במהלך המפגש בנוגע להבטחת טרום הבחירות שלא יישב בממשלה עם לפיד והערבים ציין בנט: "הבטחתי לא להקים ממשלת שמאל, אבל זו לא ממשלת שמאל. הבטחתי לגבי לפיד ולא עמדתי בזה, ואני מודה שהשגיאה הייתה שהבטחתי, ובדיעבד זו הייתה טעות שהבטחתי זאת. נתניהו לא הצליח להקים ארבע פעמים ממשלה ושאלתי אם נכון להפר הבטחה או לעשות את שנכון לישראל. זה היה קשה וידעתי שאחרי ההחלטה ישתחרר הגיהינום. אני גאה במה שאנחנו מנסים לעשות. מקווה מאד שהממשלה תחזיק כי ללכת לבחירות עכשיו זה אסון. 

בתשובה לשאלה על פינוי חומש, בניגוד להקמת ליישובים בדואים בנגב ציין בנט כי "יש חוק שקובע שבנייה ביישובים שהיו חלק מההתנתקות היא בלתי חוקית, נכון לעכשיו החוק לא שונה. כבר עשור מפנים את חומש כל פעם מחדש, ואנחנו מדברים על כך וצריך להפעיל שכל ישר ואנו בעיצומו של גל טרור ואנחנו חייבים לנהוג בחכמה". 

יום ירושלים במדרשת או''ת לינדנבאום  (צילום: ללא)
יום ירושלים במדרשת או''ת לינדנבאום (צילום: ללא)

נשיא וראש מוסדות רשת 'אור תורה סטון', הרב ד"ר כתריאל ברנדר: "התלמוד מלמד אותנו שירושלים היא עיר שחוברה לה יחדיו - שעושה את כל ישראל חברים. חזון ירושלים טומן בחובו עיר מאוחדת ועם ישראל מאוחד. העיר מחוברת בקדושתה ומאוחדת במטרה אחת, על אף המחלוקות והקרעים. בשנה האחרונה בחר ראש הממשלה בנט להרחיב את היריעה הפוליטית והמגזרית במטרה למצוא מכנה משותף רחב ועמוק. אתגרתם את כולנו לבחור במאחד על המפריד, גם אם פוליטית זה קשה לתחזוקה, ויש בכך מורשת מחודדת שלאורה יש לחנך את תלמידנו".

ראש מדרשת או"ת לינדנבאום הרב אהד טהרלב ציין: "ב"ה התברכנו בהמשך בנייתה של ירושלים, בחוזקו ועוצמתו של עם ישראל, אך לצד זאת לצערנו אנו עדים לעלייה מתמדת ברף האלימות בחברה הישראלית שבא לידי ביטוי בשיח משסה ומפלג בין הקבוצות השונות. זה משחרר את חרצובות לשונו וזה עושה שימוש ארסי במילותיו, השסע מסוכן, ועלול לפגוע בבניין ירושלים ובתקומתה. לעין טובה אנו זקוקים. לאחדות ולראיית הטוב אצל האחר גם כשדעותיו ותפישת עולמו מנוגדת לשלי. ראש ממשלתנו היקר, מן הבית הזה בירושלים - בית המדרש הגדול בעולם לנשים, מקום בו אנו מחנכים לעין טובה ולקבלה והכלה של האחר, אני רוצה לברך אותך שתמשיך לנסות לאחד את עמנו, שתזכה להמשיך ולהוביל את עמנו למחוזות של יציבות, אהבה ואחוה ומעל הכל לאחדות ישראל". 

נציגת תלמידות המדרשה שירה ברזילי: "'בחזון אחרית הימים של ישעיהו הוא מנבא את ירושלים כעיר שאליה מגיעים כדי לבקש את התורה, מכל קצוות העולם.  אנחנו, במדרשת לינדנבאום, גאות מאוד להיות חלק מעולם התורה בירושלים, לשבת בבית המדרש בעיר המיוחדת הזו. כשמקדישים פרק בחיים ללימוד תורה, מגלים איך דורות של יהודים ערגו לירושלים, קיוו לשבת בה וללמוד בה. אנחנו, במדרשה, זוכות לעשות זאת. לממש את הרצון והתקווה של העם היהודי לאורך השנים. להמשיך את השושלת של לימוד התורה, אבל לא סתם – בירושלים".