הצעת החוק לאיסור החזרת גופות מחבלים מטעם יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' נפלה היום (רביעי) במליאת הכנסת, לאחר ש-62 הצביעו נגד, ו-50 בעד. כמו כן, מספר ח"כים מהרשימה המשותפת הצביעו בזהה לעמדת הקואליציה. 

לאחר ההצבעה נמסר מטעם מפלגת הציונות הדתית כי "קואליציית בנט-טיבי הפילה את החוק למניעת השבת גופות מחבלים. קואליציה שנשענת ומונשמת על ידי תומכי טרור הפיחה היום רוח בכנפי הטרור ומנעה חוק יעיל שאנשי הקואליציה עצמם אמרו בעבר כי הוא חוק נחוץ ונכון. בנט העדיף שוב את כיסאו על פני אזרחי ישראל וירק בפעם המי יודע כמה יחד עם חבריו, שקד וכהנא על המשפחות השכולות על חיילי צה״ל ועל אזרחי ישראל".

טרם ההצבעה, אמר יוזם החוק ח"כ סמוטריץ' במליאה: "יאיר לפיד בעצמו הגיש הצעת חוק כמעט זהה בכנסת העשרים למה שאני מגיש היום. גם תמך בה אז מי שמכהן היום כיו"ר הכנסת מיקי לוי. אבל לי אין ציפיות מאנשים כמו לפיד ובנט שמקפידים באדיקות לעשות הפוך מכל מה שאמרו בעבר. הם מחזירים שוב ושוב גופות מחבלים. בין אם מדובר באזרחים ישראלים או תושבי יהודה ושומרון".

"אני יודע שתצביעו כאיש אחד נגד החוק הזה. אתם תתגייסו כדי להפיל אותו כשטענתם בעבר שהוא חיוני למלחמה שלנו בטרור. יש ספורט סהרורי ומוכה עיוורון. סוג אחד של שמאל אין - כי אין שמאל ציוני", הוסיף יו"ר הציונות הדתית.

יו''ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
יו''ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

מנגד, השיב לו סגן שר הביטחון, אלון שוסטר: "יש שמאל ציוני שמצדד בשמירת קיומה של מדינת היהודים הדמוקרטית. באשר להצעת החוק אנחנו מתנגדים משום שאתה שולל בהצעה את שיקול הדעת של דרג מדיניות חכם ומפוכח, בדעה שמותר לחשוב אחרת ממך ולהיות ציוני ויהודי גאה הומניסט וליברל".

ממפלגת הליכוד נמסר טרם ההצבעה: "נתמוך בהצעת החוק של הציונות הדתית למניעת החזרת גופות מחבלים. צעד חשוב במסגרת המאבק בטרור. צעד שירתיע, ימנע לוויות המוניות שהופכות למסעות הסתה לטרור, וקברים שהופכים למוקדי עליה לרגל לקידוש 'שהידים'. אנחנו קוראים לראשי הקואליציה לשים את הפוליטיקה בצד, לגלות אחריות ולשלב ידיים במאבק בטרור".

ח"כ יאיר גולן (מרצ) צייץ בטוויטר: "מאחר והליכוד הופך לסניף של תנועת כ״ך, האם נתניהו מתכנן להוריד מחדר הסיעה את התמונה של בגין ולשים במקום את התמונה של הרוצח ברוך גולדשטיין?".