חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן עוררה היום (רביעי) סערה ברשת, לאחר ששיתפה בערוץ הכנסת על הדרך הארוכה שעברה עם בנה וטענה: "אין כזה דבר אוטיזם - זה המנעות ממשהו, המנעות מאינטרקציה חברתית דינמית".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"משכתי אותו מהשיער והוצאתי אותו, לא נתתי לו לאכול ולא נתתי לו לשתות, לא נתתי לו כלום. הוא הכריח את עצמו ללמוד לדבר כדי לשרוד", הוסיפה. "שמישהו יתקשר לשירותי הרווחה", כתבו הגולשים בתגובה לדברים. "אין דבר כזה אוטיזם? אין מילים", תקף גולש אחר. 

גלית דיסטל אטבריאן מספרת על בנה האוטיסט, קרדיט ערוץ הכנסת

בתגובה לתגובות הזועמות ברשת, צייצה חברת הכנסת: "בקשה חריגה לשמאל: הניחו לבן שלי. אל תשתמשו בו כדי להתנגח בי, תהיו בני אדם. את שיטת החדר הסגור פירטתי בהרחבה בספר שלי שאומץ ע"י הורים, רופאים ומורים לחינוך מיוחד ולא בכדי: הילד שחזו שלא ידבר לעולם סיים בגרות מלאה, התגייס לעוקץ ולומד עכשיו משחק. אני גאה באמהות שלי ובעיקר גאה בו".

"אוטיזם היא לקות מהמורכבות ביותר, ומתבטאת באתגרים רבים וברמות תפקוד שונות" כך נמסר מאלו"ט - אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם. "כעמותת הורים, אלו"ט מצרה על האמירה שפוגעת ברגשותיהם של הורים רבים לילדים על הרצף. אלו"ט מלווה משפחות וילדים עם אוטיזם מתוך עמדה מקצועית מבוססת על מחקר וידע עדכני ומתוך גישה מכבדת".