ח"כ הכנסת יואב קיש תקף היום (רביעי) בחריפות את חדשות 12  וחלק מכתביה ומגישיה, והאשים אותם בכך שההסתייגות שהגישה סיעתו להצעת חוק "ממדים ללימודים" לא עברה בכנסת ביום שני האחרון. את הדברים אמר בזמן שהציג את הצעת החוק שלו, שמציעה לדבריו 100% מימון מלגת לימודים ללוחמים. 

יואב קיש תוקף את חדשות 12: "בגללם הלוחמים לא קיבלו 100%" (צילום: ערוץ הכנסת)

קיש טען כי "החוק הזה הוגש לראשונה ב-2018 לצערי בגלל התפזרות הכנסת לא הצלחנו להעביר אותו. גם שר הביטחון דאז ליברמן היה בעד החוק שנתן מאה אחוז ללוחמים. איפה אתה איווט? איך עכשיו כשר אוצר העזת לפגוע בזה? פשוט מדהים איך הדברים מתהפכים. הנדל למה אתה לא מוכן לתת לתומכי לחימה חמישים אחוז. אל תהיה צבוע".

קיש הוסיף ותקף: "היה פה קמפיין שקרי של הקואליציה שלווה בשידור חזק של N12 אולפן שישי אופירה וברקו וגדעון אוקו. היה ברור לכולם שיש בחירות. יש את מלגת הערוץ של יש עתיד של לפיד. דנה ויס אמנון אברמוביץ גדעון אוקו אם היה אכפת לכם קמצוץ מהחיילים הייתם נלחמים על מאה אחוז אתנו. הלכתם עם קמפיין שקרי כאילו הליכוד נגד הלוחמים בושה. יש פה קואליציה צבועה ותקשורת צבועה שרק רוצה לפגוע בליכוד".

"זה החוק שהיה צריך לעבור. מה שפה מוגש יש לכם הזדמנות נוספת להתנתק מהמשותפת ולתמוך בלוחמים. כל היום הזה אתם ביחד עם המשותפת. רואים את רצועת הבטחון. יש לכם את רע"מ בממשלה. אני אומר לכם אתם יכולים להיות שמחים שביטון לא בא להצביע היום אבל בואו להצביע בעד מאה אחוז ללוחמים.

"לערוצי השקר אני אומר: ראינו את כל הקואליציה שהפילה את הצעת החוק שלנו. איפה הייתם אז? ברגע שהתחלנו במאבק ציבורי ליברמן נשבר והעלה את שכר הלוחמים. במקום ללכת לקמפיין שקרי כנגד הליכוד הייתם הולכים עם הלוחמים והדרישה למאה אחוז הייתה עוברת. אני אומר לדנה ויס אברמוביץ וגדעון אוקו - על הראש שלכם אין ללוחמים מאה אחוז".

קיש סיכם ואמר: "לקואליציה יש לכם צ'אנס נוסף. בסך הכל זה חמישים מיליון שקלים. אני מוכן לצמצם את החוק כדי שיאושר. בסך הכל חמישים מיליון שח. גנץ הטעה אותנו. חשבנו שהוא בעד מאה אחוז אבל דחה הסתייגות שלנו. בוא נביא להם מאה אחוז".