חבר הכנסת מיכאל ביטון (כחול לבן) הודיע הבוקר (רביעי) כי יפסיק להצביע עם הקואליציה, זאת בעקבות המשבר בתחבורה הציבורית. בשיחה עם עינת דוידוב ב-103FM היום (רביעי) הסביר את הרצינואל מאחורי הדברים.  

"נתחיל עם הדבר המהותי והחמור ביותר - עושים רפורמה בתחבורה הציבורית ומייקרים ב-130 אחוז את הנסיעה לתושבים באופקים, בבית שאן, בטבריה, בירוחם, באשקלון, בכרמיאל, ובנהריה. דמייני שהיו מייקרים עכשיו את הדלק ב־100 אחוז, המדינה הייתה גועשת", טען.

לדבריו, "לאנשים האלה אין פה ואין להם לשון, והתחבורה הציבורית זה הדלק שלהם. עושים להם כזה עוול, ואני מתריע על העוול הזה כבר חודשים. אני אומר לממשלה 'תעצרו, אל תעשו את המעשה הנורא הזה', אבל אין הקשה ואין התייחסות ולפעמים צריך להגיד עד כאן".

כשנשאל האם שרת התחבורה מרב מיכאלי אינה מבינה את המצוקה הקיימת, השיב: "אני חושב שהרפורמה הזו נעשתה בחטף ובפזיזות, היא הייתה שייכת לחוק ההסדרים הקודם והיא בוצעה בפגרה".

"אנחנו קיימנו דיון דחוף בפגרה כי הבנו שמתבשל משהו כזה, שאלנו האם יש נתונים, שאלנו מי נפגע, ואמרו לנו שאין נתונים סופיים. דקות אחרי דיון בוועדת הכלכלה משיקים את הרפורמה הזו. ללא התייחסות לוועדת הכלכלה, וללא זמן ראוי לחברי הכנסת להתייחס. אגב, לציבור השאירו חמישה ימי עבודה להתייחסות", הסביר. 

בנוסף להפסקת ההצבעות עם הקואליציה, יו"ר ועדת הכלכלה ביטון הודיע גם כי יקפיא את עבודת הוועדה. "יש רגעים שאתה חייב לעשות מעשה. מקווה שהמשבר הזה יימשך ימים ספורים בלבד ונשוב לעבודת הועדה ונמשיך בעשייה. אני קורא לשרת התחבורה לעשות מעשה או להקפיא את הרפורמה ולגבות אותה בתקציב בכדי שלא יהיו התייקרויות לאף אוכלוסייה חלשה", תקף. 

"אבל מה הם עשו במשרד התחבורה? הם אמרו שהכי חשוב זו התחבורה הציבורית וניידו מיליארדים לתשתיות ולנתיבי תחבורה ציבורית - הם דאגו לכל מה שתומך בתחבורה הציבורית חוץ מלסבסד את הנסיעה. לא רק שלא סבסדו, בסוף גם לקחו להם כסף מהכיס", הוסיף.

בני גנץ (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בני גנץ (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

כשנשאל ביטון האם יו"ר מפלגתו בני גנץ היה מעורב במהלך הזה, השיב: "אני מתואם באופן מלא עם יו"ר כחול לבן וכל המפלגה תילחם למען הגליל והנגב, למען האוכלוסיות המוחלשות - לא משנה אם הם דתיים, חילוניים, או מסורתיים. אנחנו נלחם למען העניים כי זו השליחות שלנו".

על השאלה האם כל המפלגתה תפעל כמוהו השיב: "כרגע זה אני, אבל אנחנו נחושים להביא את התוצאה הזו. זה על דעת יו"ר המפלגה, וזה בערכים שלנו. תאמיני לי שהנפגעים בתחבורה הציבורית הם ערבים ויהודים, חרדים, דתיים, חילונים, ומסורתיים".

"אנחנו לא נאפשר פגיעה בחלשים, זה קו אדום. אנחנו יצרנו את זה? לא! הרפורמות האלה הגיעו בזמן פגרה וללא שום תיאום איתנו. אנחנו נתנו הזדמנות לממשלה הזו, אבל יש נקודות שאנחנו לא נאפשר. אנחנו מנהלים את המשבר הזה, והוא צריך להיגמר מהר. אני קורא שוב לשרת התחבורה ולשר האוצר לפעול, לשבת, ולהביא הסכמות. אני לא רוצה מאה אחוז הסכמות, אני רוצה שמונים אחוז", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM