לאחר הסערה הלא פשוטה שחוותה הממשלה בניסיונות להעביר את חוק "ממדים ללימודים", נראה שאתגר חדש עומד בפתח. על פי הפרסומים, הודעתו של יו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת מיכאל ביטון כי יפסיק להצביע עם הקואליציה, הובילה לחילופי מהלומות בין כחול לבן לעבודה. האם ממשלה חדשה נרקמת מתחת לפני השטח? שר החקלאות ופיתוח הכפר והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר שוחח על כך עם בן כספית ואריה אלדד, בתוכניתם ב-103FM, והגיב לדברים.

בפתח דבריו אמר: "אני לא רוצה להתייחס לגופו של אדם, אלא לגופו של עניין - כי מדובר בדברים שחשוב שהציבור ידע. חשוב להבין מהם הדרישות של מועצת הלול שאיתן היא באה לשולחן המשא ומתן, ועל מה אנחנו בעצם נלחמים. מועצת הלול ביקשה לעלות באופן גורף את מחיר הביצה בישראל ביותר מ־10 אחוז באופן מידי, היא מבקשת להמשיך ולשלוט במי יגדל ביצים, כמה, איך, ואיפה". 

עוד אמר: "אלו בעצם הנושאים עליהם אני נלחם במשא ומתן שלי מול החקלאים, ואלו הנושאים עליהם אני נלחם ברפורמות אותן אני מוביל בחקלאות, ועליהן אני אמשיך להילחם. זה לא עניין פוליטי, וזה לא איזה ניסיון לכופף חבר כנסת כזה או אחר. אגב, אני חייב לומר שאני דווקא נמצא בשיתוף פעולה מצוין עם חבר הכנסת ביטון ואנחנו יודעים גם בנושאים האלה להגיע להבנות". 

"חבר הכנסת ביטון הוא חלק מהקואליציה, והוא לא יפיל את הממשלה", קבע השר פורר. הממשלה הזו לפני שהיא קמה אמרו עליה שהיא לא תקום, ואחרי שהיא קמה אמרו שהיא לא תשרוד, ואחרי שהיא שרדה אמרו שהיא לא תעביר תקציב, ואחרי שהעברנו תקציב יגידו עכשיו יסדרו את הכנסת", הוסיף. 

על המשברים הפוליטיים אמר: "נתניהו אמר שהוא לא יהיה החסם להקמת ממשלה שלא בראשותו, אבל זה להפוך את העניין לבדיחה. ראינו את ההבטחות האלה, נתניהו כבר גלגל את שותפיו, פעם אחר פעם, בבוץ ובנוצות. אני אומר דבר מאוד פשוט לכולם: ברור שבעת הזו, זאת הממשלה הטובה ביותר שאפשר לייצר בכנסת הזו למדינת ישראל, ובמצב שנוצר עם כל הקשיים, ויש קשיים, זו ממשלת אחדות מהקצה אל הקצה". 


סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm