נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס היום (רביעי) בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, למותה של עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה, ותקף את תחקיר CNN שטען כי הירי הקטלני בוצע על ידי כוח צה"ל. "אל תבנו על עובדות כוזבות. לימדו את העובדות, ניתן ללמוד עובדות באופן מדעי. לצערי הפלסטינים סירבו לשתף פעולה".

"ישראל הייתה פתוחה ושקופה, והציעה לארצות הברית להצטרף לתהליך החקירה, מכיוון שאנו מייחסים חשיבות גבוהה לחופש הדיבור ולעבודתם של עיתונאים וכלי תקשורת ואנו מכבדים אותם", הוסיף. 

עוד ציין הנשיא כי מדובר באירוע מצער מאוד, "שקרה במסגרת פעילות של לוחמה בטרור בג׳נין, שנבעה לאחר רציחתם של ישראלים רבים כל כך. ייתכנו מספר תרחישים. גם בעבר קרו מקרים בהם הואשמנו והאמת יצאה לאור, בדיעבד, כשהיו הרבה עובדות כוזבות נגד ישראל".

כרזה לאחר מותה של שירין אבו עקלה (צילום: רויטרס)
כרזה לאחר מותה של שירין אבו עקלה (צילום: רויטרס)

כאמור, תחקיר שפורסם אמש ברשת CNN טוען כי כתבת אל-ג'זירה נהרגה מירי של כוחות צה"ל. הממצאים מתבססים על עדויות של שמונה עדי ראייה ומומחה לזיהוי פלילי, וכן סרטונים חדשים מהזירה שהגיעו לידי הרשת.

בתחקיר נטען כי מסרטון וידאו שמתעד את התקרית ומדברי עדי הראייה ניתן לקבוע בדיוק מהן היריות שהרגו את העיתונאית. זאת מניתוח המרחק בין מקור הירי למקום שבו נהרגה. על פי מומחה, מרחק זה היה 170-200 מטר.

עוד נטען כי העץ שלידו נפלה אבו-עאקלה הוא ראיה קריטית משום שחורי הכדורים, שפגעו בו מעידים על כך שאופי הירי היה מכוון. לדברי האנליסט כריס קובס סמית, העובדה שיש מקבץ כה קרוב של שלוש-ארבע יריות מוכיחה כי הירי היה לעבר מטרה.