מצעד הדגלים, שצפוי להתקיים בירושלים ביום ראשון הקרוב, ממשיך לעורר סערה במערכת הפוליטית. חבר הכנסת ווליד טאהא (רע"מ) התייחס הבוקר (חמישי) לאירוע והציג בראיון בכאן ב' את התנגדות מפלגתו לקיומו. הוא הגדיר את המצעד כ"פרובוקציה בזויה", והוסיף: "אנחנו חלק אינטגרלי מהעם הפלסטיני ופוסלים זאת".

חברים נוספים בקואליציה תקפו את עצם קיום המצעד, בהם השרה תמר זנדברג (מרצ) שאמרה בראיון בגלי צה"ל כי "עובדתית - מצעד הדגלים מסכן חיי אדם של ישראלים ופלסטינים. כולנו קורבנות שלו". חבר מפלגתה, סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, ציין ב-103FM: "מצעד הדגלים הפך כבר מזמן להפגנה לאומנית שמלווה בקריאות 'מוות לערבים' והשחתת רכוש - זה מיותר ולא נכון".

ק׳ אג״מ מחוז ירושלים, נצ״מ ארז תבור, על ההיערכות למצעד הדגלים. קרדיט: דוברות המשטרה

חבר הכנסת מוסי רז (מרצ) הוסיף בראיון ברדיו "קול ברמה": "אני מוכן להשתתף במצעד הדגלים אם היא תעבור בירושלים המערבית, לא במתכונת הנוכחית. זה לעורר פרובוקציות. אם היו מבקשים לקיים מצעד עם דגלי פלסטין במאה שערים, אז גם הייתי מתנגד".

מנגד, סגן שר הביטחון אלון שוסטר (יש עתיד) הסביר בראיון בגלי צה"ל כי "אנחנו ממשיכים במסורת ארוכת שנים של חגיגת יום ירושלים, נמשיך גם ביום ראשון זה. נעשה את זה בביטחון, בבטחה, בלי להתגרות, נשמור על כל הצועדים וגם נשמור מהתגרויות מצד כל מי שיהיה באזור העיר העתיקה, ברחבי ירושלים. אני מבקש להסיר מכל מחפשי רעתה של מדינת ישראל את החשק לפגוע בנו. אל תאיימו עלינו, נחגוג בשקט, בצנעה ובבטחה".