אלוף פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס הודיע היום (חמשי) לתנועת השמאל "שלום עכשיו" כי החליט שלא לאפשר לפעיליה לקיים ביום שבת הקרוב את הצעדה המתוכננת לעבר המאחז חומש ופירוקו. לדברי פעילי התנועה המניע לצעדה הוא כניסתם האסורה של ישראלים למרחב היישוב מאז שפונה במסגרת תוכנית ההתנתקות. אלק יפרמוב, מנהל פעילות ציבורית ב"שלום עכשיו", שוחח על כך עם אריה אלדד וגיא פלג, בתוכניתם ב־103fm, והתייחס לדברים.

בפתח דבריו אמר: "אנו מדברים על גבעת עבריינים שנמצאת שם כבר שנים, ולמרות שהמדינה מפנה אותה מדי פעם - היא תמיד חוזרת לשם. הם עבריינים כי הם גנבו קרקע, כי הם מוציאים משם תקיפות אלימות וכי חוק ההתנתקות אוסר להיות שם. הצפצוף על החוק הוא ממש חלק מחייהם. אנחנו מגיעים כדי לשים לזה סוף". 

"משום מה, כשחבורה של מתנחלים פושעים עושים דברים חמורים - לא עוצרים אותם. אנו קוראים לקיים את החוק ושהמאחז הזה יסתלק משם כפי שהמדינה עצמה קבעה ולא אנחנו. יותר מזה - הצפצוף על החוק הוא לא מקרי, אלא חלק מאידאולוגיה. מבחינתם, החוק הזה הוא שום דבר והם לא רואים את המדינה ממטר. הם היו רוצים פה מדינה אחרת לגמרי, הרבה יותר דומה לאיראן. ככל שזה תלוי בהם, המדינה הזאת לא תהיה ולא תהיה גם ציונות ודמוקרטיה. אז אנחנו באים לשים גבול לחבורה המסוכנת הזו, כי היא לא תעצור רק בחומש", הוסיף. 

בהמשך, הדגיש יפרמוב כי בכוונת פעילי התנועה להגיע אל המקום לא רק על מנת למחות אלא גם כדי לפרק באופן פיזי את המבנים של המאחז, שכאמור, אינו חוקי: "אנחנו באים עם בולדוזר ועושים את מה שהיה צריך לעשות. כמובן שלא נרים יד על אף אחד, בניגוד לחבורה שיושבת שם ונוהגת באלימות. רק שלשום בלילה, הם שברו יד למישהו עם אבנים".

כאשר נשאל מהו לדעתו ההבדל בין חומש לח'אן אל-אחמר (המאחז הפלסטיני הלא חוקי על כביש ירושלים-יריחו), השיב יפרמוב בנחרצות: "ההבדל הוא עצום ועצם ההשוואה היא מופרחת ולא במקומה. בעשור האחרון, השטחים הפלסטינים קיבלו 81 אישורי בנייה, בשונה מ־24,000 האישורים בהתנחלויות. כלומר, מי שרוצה להיות מתנחל באופן חוקי יש לו את כל האפשרות לעשות זאת, אבל פלסטיני שרוצה לבנות על אדמתו - אין לו שום אפשרות לעשות זאת".