חמאס שיגר אתמול לישראל איום מפורש על רקע קיום מצעד הדגלים בירושלים ביום ראשון הקרוב, וטען כי היא מסתכנת ב"פרוץ במלחמה נוספת". האם קיום המצעד בסביבת שער שכם אכן עלול להוביל להסלמה? הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי ("חדשות 13") הביא את פרשנותו לדברים הבוקר (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM. 

בפתח דבריו אמר: "מה אומר החמאס? 'שנה שעבר יריתי שני טילים, אבל עכשיו אני יכול להשיג את אותו האפקט בזמן שאני מאיים על ישראל'. הרי אם המצעד ייקח צעד אחורה, חמאס ניצח. אם ישראל תחליט לצעוד כמו שמערכת הביטחון רוצה, גם אז חמאס בסוג של ניצחון, כי בסופו של דבר ישראל שלחה מסרים לג'יהאד ולחמאס כדי שירגיעו ולא ילכו להסלמה". 

יחזקאלי שלח מסר מרגיע למשעל ולמאזינים והעריך "שלא תהיה הסלמה רבתית בראשון, כי חמאס כבר השיג את שלו". לדבריו, "עצם העובדה שיש עכשיו אנשים שחושבים שלא כדאי לצעוד, זה ניצחון. אם ישראל הגיעה למצב שכדי ללכת ברחובותיה של ירושלים היא צריכה לבקש רשות מחמאס ולנסות להרגיעה - כבר לא צריך טילים". 



בהמשך, עוד אמר: "ישראל צריכה לבחור בין שתי ברירות לא טובות. הסיכוי שחמאס יירה טילים ביום ראשון נמוך כיוון שאת המערכה התודעתית על מזרח ירושלים הוא כבר ניצח. אם הוא יחליט, הוא ילך למבצע ביום ראשון - אם לא, אז לא. כרגע, חמאס לא צריך עימות כי הדברים מתקדמים היטב לפי התוכנית שלו". 

יחזקאלי הרחיב והסביר כי במערכה שהוא מנהל נגד ישראל, הצליח החמאס להרתיע את הציבור היהודי בתוך העורף הישראלי: "כשאתה מסתובב ברחובות ירושלים, אתה צריך לקחת אותו בחשבון. הרי, כיום, חמאס שולט על צעירי מזרח ירושלים. זה רק מראה כמה חמאס משקיע בתודעה בעניין של מזרח ירושלים והצליח בכך".  

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm