המתיחות סביב פינוי מאחז חומש צוברת תאוצה: הבוקר (שבת) המשטרה עיכבה לחקירה שלושה בני אדם, בחשד כי התכוונו להפר את הסדר הציבורי, להפר את חוק ההתנתקות ולהזיק לרכוש. בתגובה לעיכוב החשודים מסר חבר הכנסת עופר כסיף (הרשימה המשותפת): "פעילי שלום נעצרים בברוטליות בתירוץ של הפרת חוק ההתנתקות. אין צדק, אין חוק - רק אפרטהייד".

בתוך כך, שוטרים של מחוז ש"י נמצאים בתחנת הרכבת בראש העין ומונעים מאנשי 'שלום עכשיו' לעלות לרכבת האמורה להגיע לאזור חומש. המשטרה נערכת גם באזור חומש עצמו, שם מוצבים שוטרים רבים שימנעו בכל צורה את ההגעה לישוב.

שלושת החשודים שעוכבו לחקירה, על פי תנועת 'שלום עכשיו', הם ישי הדס, פעיל תנועת 'קריים מיניסטר' וכן נהג המשאית שנשאה בולדוזר לצעדה בחומש. גם בעלי הבולדוזר נקרא לטענתם לחקירה.

הבולדוזר ששכרו 'שלום עכשיו' (צילום: שלום עכשיו)
הבולדוזר ששכרו 'שלום עכשיו' (צילום: שלום עכשיו)

מ'שלום עכשיו' נמסר: "שוטרים שפועלים בחוסר סמכות מעכבים לחקירה אזרחים שומרי חוק בגין סעיפים מומצאים על עבירות שקיימות בדמיונם. במקום לפנות את חבורת העבריינים האלימה מחומש, הממשלה, הצבא והמשטרה שומרים עליה מכל משמר ומפלים. יום שבו המדינה מגינה על עבריינים מפרי חוק ומתעמרת באזרחים שומרי חוק, הוא יום עצוב למדינת ישראל ולדמוקרטיה שלה. הימים הנוראים האלה, בהם חבורה קטנה, משיחית ואלימה מחזיקה את ממשלת ישראל בת ערובה חייבים להסתיים".

חבר הכנסת עופר כסיף: "בעוד שלמתנחבלים מאפשרים לעשות ככל העולה על רוחם (לרבות פוגרומים בפלסטינים, הכאה ודריסת חיילים בחומש), פעילי שלום נעצרים בברוטליות  בתירוץ של הפרת "חוק ההתנתקות. אין צדק, אין חוק - רק אפרטהייד".

סגן שרת הכלכלה יאיר גולן: "לא יאומן. פעילי ימין קיצוני עולים בהמוניהם לחזק פעילות בלתי חוקית בחומש, והמשטרה משקיפה מהצד. פעילים הדורשים מדינת חוק עולים להפגין כנגד הפעילות הבלתי חוקית, ונעצרים באלימות משטרתית מטורפת. מה קורה פה?".