הרב מאיר מאזוז, מהרבנים החרדים הבולטים המכהן כראש ישיבת כסא רחמים בבני ברק, עורר סערה כשאמר אתמול בשיעורו השבועי כי השרים יאיר לפיד ואביגדור ליברמן "בוגדים בעמם, שונאים את עמם, (והם) גרועים מהנאצים".

הבוקר (ראשון) הגיבו לפיד וליברמן לדברים. "הרב מאזוז, הנאצים רצחו את סבא שלי במחנה ריכוז, ניסו לרצוח את אבא שלי בגטו. התשובה היחידה שלי לדבריך היא שאני אוהב את כל עם ישראל ומאחל לרב מאזוז יום ירושלים שמח, יום של אחדות ואהבת ישראל", כתב לפיד בציוץ בטוויטר.

ליברמן צייץ: "במקום לימודי ליבה, הרב מאזוז בוחר ללמד לימודי שנאה. לא ידעתי שלימודי ליבה, יציאה לעבודה ושירות צבאי זה יותר גרוע מהנאצים. בדיוק בשביל אנשים כמוך נכתב במקורות שבית המקדש ״מפני מה חרב? מפני שהייתה בו שנאת חינם".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, גינה את הדברים: "גם בשיא הוויכוחים ובשיא הלהט – לא נשווה את אחינו לגדולי צוררינו". שר הביטחון, בני גנץ, אמר: "אני מגנה בתוקף את דבריו של הרב מאזוז שהם בגדר זילות השואה. ירושלים שנלקחה מאיתנו בשל שנאת חינם, אוחדה על בסיס עוצמתנו ואחדותנו. דווקא ביום הזה, טוב שנזכור את חשיבותה של אהבת חינם בינינו".

ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדברים: "לא ראינו מישהו שהולך ועושה מעשה. הסגנון של הרב מאזוז הוא סגנון ידוע, אבל צריך להסתכל על המהות, לא כהסתה, כי ההסתה נמצאת בסופו של דבר בצד אחר".

"לא ראיתי את הזעקה של לפיד כשליברמן אמר שיזרקו אותנו למריצות, זו נקראת הסתה. קטונתי מלפרש או חלילה מלגנות את דבריו של הרב מאזוז או כל רב שידבר. אני חושב שהייתם צריכים להזדעזע אותו דבר מהאמירות של הפוליטיקאים שמסיתים נגד החרדים", הוסיף.