ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) ברוב של שבעה אל מול שני מתנגדים, את הצעת החוק שתאסור הנפת דגלי מדינות אויב, לרבות הרשות הפלסטינית במוסדות הממומנים על ידי המדינה כולל אוניברסיטאות. 

כמו כן, הוחלט בוועדה להעניק חופש הצבעה להצעת החוק, של ח"כ אלי כהן ממפלגת הליכוד, אשר צפויה להעלות ביום רביעי הקרוב במליאת הכנסת.

במהלך הדיון, השר זאב אלקין שניהל את הישיבה התעמת עם השרה זנדברג שהתנגדה וטענה שזה לא מפריע לאף אחד שמניפים דגלים באוניברסיטה, וענה לה: "זה מאוד מפריע לסטודנטים, למשפחות השכולות שיקיריהם נרצחו והרשות הפלסטינית ממשיכה לשלם לרוצחים סכומי עתק".

ח"כ אלי כהן, מסר: "את הצביעות וההסתה של חלק מערביי ישראל יש לעצור. הם רוצים להנות מתקציבי מדינת ישראל ובו בעת להתריס כנגד מדינת ישראל ולפגוע בריבונותה, לכן הצעת החוק שהגשתי תאסור על הנפת דגלי מדיניות אויב לרבות הרשות הפלסטינית במוסדות המדינה. מי שאגב רואה את עצמו כפלסטיני יקבל מאיתנו את כל הסיוע הנדרש לעבור במסלול חד-כיווני לעזה״.

כזכור, בשבוע שעבר התעוררה סערה בעקבות הפגנה עם דגלי פלסטין שנערכה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, כאשר מולה נערכה הפגנה של סטודנטים עם דגלי ישראל שקראו לעברם "בושה".

בעקבות התמונות שפורסמו ברשתות מן ההפגנה, ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', תקף באופן חסר תקדים את נשיא האוניברסיטה, דניאל חיימוביץ'. במכתב תקיף ששלח אליו, פתח דנילוביץ': "קיבלתי עכשיו סרטון מזעזע מתוך הקמפוס, כאן במדינת ישראל, ולא יכולתי להישאר אדיש".

דנילוביץ' הוסיף כי "אוניברסיטת בן גוריון בנגב היא חלק מהעיר באר שבע וממדינת ישראל, אל לה לשדר רפיסות ואסור לה להסכים לכך". כמו כן, הוסיף ראש העיר: "ליבי עם המשפחות השכולות היקרות שלנו, שאיבדו את יקיריהן וצופות בביזיון הזה. עוד קו אדום נחצה היום, בחוסר הנחישות כממסד שתפקידו לפעול על פי הרוח הישראלית".