גורמים בסביבת חבר הכנסת מיכאל ביטון (כחול לבן) עידכנו היום (ראשון) כי נכון לרגע זה לא תואמו איתו שום פגישות עם ראשי הקואליציה, כפי שנאמר שיקרה על מנת להגיע לפתרון המשבר ולסיום האירוע. לדבריהם, אין התקדמות ונכון לעכשיו, למעט הצבעה עם הקואליציה נגד האי אמון, מחר ביטון מתכוון להיעדר מהמליאה.

לצד זאת, מסרו מקורבים לשרה מרב מיכאלי כי בשבוע שעבר הייתה אמורה להתקיים ביוזמת מזכיר הממשלה פגישה עם ביטון - אך הוא ביטל אותה. בתגובה, גורמים בסביבת ביטון טוענים כי "הפגישה בוטלה לאחר שלילה לפני כן היא שלחה מכתב בו דחתה את כל דרישותיו. מי שרוצה לנהל מו"מ אמיתי לא שולח מכתב כזה שבע שעות לפני פגישה".

כזכור, ראשית הסערה ביום רביעי האחרון, הודיע יושב ראש ועדת הכלכלה כי יפסיק להצביע עם הקואליציה, זאת בעקבות המשבר בתחבורה הציבורית והרפורמה בחקלאות. הוא תקף את שרת התחבורה מרב מיכאלי במהלך הדיון בוועדת הכלכלה: "לא זוכר אותה כפרלמנטרית מצטיינת - 20 שנה לא ראיתי אותה בוועדות". עם זאת, הוא טען כי אין בכוונתו לפרק את הממשלה.

לאחר הודעתו הדרמטית, ביטון נעל את הישיבה והוסיף: "החל מהיום כל דיוני ועדת הכלכלה וועדות המשנה מבוטלים ואני לא אצביע עם הקואליציה, למעט בהצבעות אי אמון, שלא יהפכו את זה לפוליטי. אל תפגעו בחקלאים בצפון ובחלשים בתח"צ ותקבלו אותי שותף. עד אז לא אצביע במליאה, אולי בהמשך אף אצביע נגד".