ממשלת ישראל השיבה היום (ראשון) את תשובתה לעתירת ארגון 'יש דין', הנוגעת לפינוי מאחז חומש שבשומרון. בתשובתה, המדינה הבהירה כי המאחז יפונה, אך התחמקה ממתן תאריך יעד.

בעיקרי תשובת המדינה נמסר כי "ישראל מודה כי התנחלות חומש היא לא חוקית ויש לפנותה. המדינה מקיימת הערכה שבועית לפיה מחליטים מתי לפנות את המאחז". בנוסף, בתשובת המדינה לעתירה נכתב כי "מדינת ישראל טוענת כי הצבא מונע כניסת ישראלים לשטח המאחז חומש".

מארגון 'יש דין' נמסר: ״למרות שמדינת ישראל מודה באופן חד משמעי שההתנחלות חומש היא מאחז שאיננו חוקי ויש לפנותו, היא איננה מפנה אותו. ההחלטה לבחון את עיתוי הפינוי היא שגויה - יש לפנות את חומש כמה שיותר מהר, ללא קשר לשום שיקול פוליטי. בניגוד לעמדת המדינה חשוב לציין כי כוחות הצבא מאפשרים נוכחות של מתנחלים בישוב חומש״.

'שלום עכשיו' מסרו בתגובה: "שיא חדש של אבסורד. הפלפולים של שר הביטחון כי פינוי המאחז, היושב על אדמה פרטית שהכניסה אליה אסורה, כרוך ב 'שיקולים', הם כתב כניעה של הממשלה לחבורת שונאי ישראל האלימה מהמאחז. במקום לקיים את החוק ולפנות אתמול את חבורת העבריינים האלימה מחומש, הממשלה שומרת עליה מכל משמר ונותנת פרס לעבריינות ולאלימות".

"אנו קוראים לכל מי שישראל יקרה לו להצטרף אלינו למאבק  בתופעת המאחזים הבלתי חוקיים שמהווים מוקדי אלימות והורסת את ישראל. הגיע הזמן לעשות סוף למיעוט קטן וקיצוני שמחזיק את ישראל בת ערובה. יש 150 מאחזים לא חוקיים לפרק, חומש תחילה!", הוסיפו ב'שלום עכשיו'.