ראש הממשלה, נפתלי בנט, הנחה הערב (ראשון) את כוחות הביטחון, בדגש על משטרת ישראל "לגלות אפס סובלנות כלפי אלימות או פרובוקציות של גורמים קיצוניים, בהם ארגון 'לה פמיליה', בירושלים". מלשכתו נמסר: "רובם המכריע של המשתתפים הגיעו לחגוג, אך למרבה הצער ישנו מיעוט שבא להבעיר את השטח, לנצל לרעה את עמידתה החזקה של הממשלה מול איומי חמאס ולנסות בכוח להדליק אש. לפיכך, כל מקרה אלימות יטופל במלוא החומרה, לרבות העמדה לדין".

מצעד הדגלים (צילום: מארק ישראל סלם)
מצעד הדגלים (צילום: מארק ישראל סלם)

הנחיתו של ראש הממשלה התקבלה לאחר שעל פי הדיווחים כמה מפעילי הארגון קראו במהלך מצעד הדגלים קריאות נאצה כגון "מוות לערבים" ו"שיישרף לכם הכפר". במשטרה ובשב"כ תגברו היום את הכוחות כדי למנוע כל ניסיון ליצור פרובוקציה או אלימות. "משטרת ישראל נמצאת היום בהיערכות שיא לקראת אירועי יום ירושלים בכל רחבי הארץ כאשר מרבית הכוחות המבצעיים שלנו פרוסים בדריכות מבצעית וכוננות גבוהה, מוכנים לכל תרחיש", אמר מפכ"ל המשטרה. 

הוא הוסיף: "אנחנו בשליטה מלאה בכל הגזרות ומול כל האירועים וגם מספר האירועים הנקודתיים שהיו מהבוקר, טופלו באופן מידי ומקצועי. ישנו איסוף מודיעיני משמעותי שמאפשר לנו פעולות מנע בכל רחבי הארץ והפעלה חכמה של כוחות התגובה. אנחנו לא נאפשר לאף גורם מסית ופורע לחבל באירועי היום ולהפר את החוק והסדר. חשוב שמול הניסיונות לפרובוקציות מצד פורעים, יעמדו שוטרים ולוחמים שפועלים במקצועיות, רגישות ונחישות".