שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, התראיין הבוקר (שני) בגל"צ והתייחס למספר נושאים, ובראשונה לאירועי יום ירושלים, המשברים בקואליציה, המתיחות מול איראן וכן לדיווחים על כוונות לנורמליציה עם סעודיה.

"יום ירושלים עבר בשלום כי עבדנו בקור רוח, עצם העניין שארגונים כמו לה-פמיליה ולהב"ה השתלטו על המצעד זה מביש וצריך להיפסק", אמר השר לפיד בפתח דבריו, "אין שינוי בסטטוס קוו בהר הבית, אנחנו מסבירים את זה גם לשותפינו הקואליציונים, מוטרד מעתיד הקואליציה על בסיס יומיומי".

לאחר מכן טען ראש המשלה החליפי כי "העניין עם הרב מזוז מעציב אותי, אמרותיו לא מייצגות את החברה הישראלית. הממשלה הזאת היא הפתרון היחיד לקולות האלה, צריך להתעקש על האחדות".

"הבעיה עם איראן זה שהיא מפיצת הטרור מספר אחד בעולם כי גם חיזבאללה וגם הגיהאד האיסלאמי באחריותה ומאיימת על ישראלים בכל העולם, האיראנים צריכים לדעת שיש לזה מחיר, מדינת ישראל לא תעמוד מנגד לאיומים של איראן", הוסיף, "קשה להאריך על הסכם הגרעין כי היו הרבה עליות וירידות, המדיניות שלנו היא לא להיות בעימות חזיתי עם האמריקאים בקו הזה, אנחנו יכולים לטפל בו בחדרי חדרים. יש לנו דיאלוג ארוך ומסודר איתם, אנחנו לא מתקשרים אליהם בשביל להשיג נקודות בציבור, כרגע המגעים בהסכם הגרעין מוקפאים".

הרמטכ''ל האיראני והמל''טים  (צילום: רויטרס)
הרמטכ''ל האיראני והמל''טים (צילום: רויטרס)

"אנחנו מקווים שביידן יגיע בסוף החודש הבא", ציין שר החוץ, "ישראל צריכה לעשות נורמליציה עם סעודיה, זה אינטרס ישראלי. אני אומר מראש שזו לא תהיה הפתעה ואיזה יום אחד בבוקר יופיעו כותרות על הסכם, זה יהיה תהליך מסודר, ארוך, וגם יכול להיות שרק שלושה שרי חוץ אחריי יחתמו מול סעודיה, זה חלק מהתהליך".

"היעדרותו של מיכאל ביטון לא מסכנת את הקואליציה, אני מבין אותו אבל לא זו הדרך. יש ממשלה עובדת ומתפקדת. למרות כל ההספדים אנחנו מעבירים חוקים, מנצחים הצבעה אחרי הצבעה ועובדים למען מדינת ישראל", אמר השר לפיד, "לא אכפת לי ולא מפריע לי לשבת שעות ארוכות עם חברי כנסת כל עוד אנחנו מצליחים לעבוד למען מדינת ישראל".