כבר תקופה ארוכה שמסתובבת בעולם שמועה בנוגע למצבו הבריאותי המעורער של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לפיה הוא חולה במחלה קשה וסופנית. אתמול דווח כי בכירים במודיעין הבריטי טוענים כי ייתכן והעריץ הרוסי כבר מת, והנשיא שמכהן בימים אלו הוא בכלל כפיל שקיבל את כיסאו כדי לשמר את השלטון. נינו אבסדזה, חברת הכנסת לשעבר ופרשנית לענייני רוסיה, התייחסה לדברים הבוקר (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וניסים משעל ב-103FM: "אנחנו לא יודעים, וכנראה לא נדע עוד זמן מה". עוד הוסיפה: "זה יכול להיות חלק ממלחמת הפרופגנדה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אבסדזה הסבירה מדוע יש ספקות וסימני שאלה בסוגיה, ואמרה כי "אם לא הייתה עכשיו מלחמה הסיטואציה הייתה אחרת. זו המלחמה הכי מצולמת בעולם, ויש בה הכי הרבה ערפל קרב. זה יכול להיות חלק ממלחמת הפרופגנדה, אבל מה שמעניין הוא שהפרסומים הללו על מצב בריאותו הבעייתי של פוטין התחילו לעלות כבר מזמן, הרבה לפני המלחמה. אני אגיד לכם יותר מזה, באתרי האופוזיציה של רוסיה כבר לא חודש ולא שנה כותבים שזה לא פוטין אלא הכפיל שלו. זאת אומרת, שזה לא סיפור שנולד היום".

היא ציינה כי המודיעין הבריטי אמין אך עם זאת הוסיפה כי "העיתונות הבריטית כבר שנים מדווחת על זה שהוא כן חולה, ועד הדיווחים של אתמול הם לא כתבו שיכול להיות שהוא לא איתנו, אבל למרות שכתבו שהוא חולה אנחנו לא בדיוק ראינו את האינדיקציות האמיתיות. 50 אחוז יכול להיות שהם צודקים, אבל יש גם 50 אחוז שלא. אנחנו עדיין לא ראינו".

אתמול נשיא רוסיה שוחח עם מנהיגי צרפת וגרמניה. מתי הוא נפגש עם מנהיג בשר ודם בפעם האחרונה?
"ראינו אותו ב-9 במאי ביום הניצחון על גרמניה הנאצית".

האם ראינו אותו או שראינו כפיל?
"אנחנו עדיין לא יכולים לדעת. זה רק שאלה של זמן, ומכיוון שהזמן רץ מהר במאה ה-21 זה יכול לקרות די מהר".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM