המשבר ייפתר? יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) נפגש היום (שני) במשרד רה"מ עם מזכיר הממשלה, שלום שלמה, כאשר גם ראש הממשלה, נפתלי בנט, נכח בפגישה. זמן קצר לאחר הפגישה נמסר מלשכת רה"מ כי הוחלט על חזרתה לפעילות של ועדת הכלכלה בכנסת וכי בנט ילמד בשבועיים הקרובים את הרפורמה בתחבורה הציבורית והשפעותיה על אוכלוסיות שונות בישראל.

במהלך הפגישה, בנט ביקש מביטון הקפאת מצב לשבועיים כדי לאפשר לו לבדוק את העניין ולהיכנס לעובי הקורה באופן אישי. בסביבת ביטון הסבירו כי הוא קשוב לרה"מ ובתנאי שהפגיעה באוכלוסיות חלשות ומודרות תצטמצם למינימום האפשרי ותהיה מידתית ויתקבלו תשובות ברורות בעניין. המאמץ כעת הוא בלהשיג את הסכמתה של השרה מרב מיכאלי לפשרה. נעשים מאמצים לסגירת המשבר עד פתיחת המליאה. 

קודם תחילת הפגישה, מקורביו של ח"כ ביטון טענו כי הוא מגיע בנחישות. "או שיביאו פתרונות, או שיקפיאו את המצב עד שיהיה פתרון. הרפורמה בתחבורה הציבורית כמו שהיא לא תעבור", נמסר.

מסביבתו נמסר כי "הממשלה תוזיל שוב את מס הבלו על הדלק כדי לצמצם את ההתייקרות הצפויה, אחרי הוזלה במס שנעשתה ביוזמת ועדת הכלכלה. לעומת זאת, את הדלק של העניים, התחבורה הציבורית, יש מי שנחוש לייקר בשם אחידות המחיר".

שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה: "הרפורמה בתחבורה הציבורית היא חשובה. יש מי שמנסים לנצל את חשיבותה כדי לסחוט את הקואליציה ולהשבית את עבודת הכנסת. בינתיים עד שוועדת הכלכלה תחזור לפעול אני מעבירה את הטיפול בתקנות השיט סביב אשרת כריש לוועדת החץ והביטחון". 

כזכור, חבר הכנסת מכחול לבן הודיע בשבוע שעבר כי יפסיק להצביע עם הקואליציה בעקבות המשבר בתחבורה הציבורית., וכן תקף את שרת התחבורה מיכאלי במהלך הדיון בוועדת הכלכלה. עם זאת, הוא טען כי אין בכוונתו לפרק את הממשלה ולהצביע בעד הצעות אי-אמון בכנסת.