יו"ר "ישראל ביתנו", שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום (שני) כי הוא מבקש לקצץ 400 מיליון שקלים מתקציב הישיבות, ותקף את האברכים שלומדים ב"כוללים" ובישיבות: "אי אפשר לפעול נגד הקואליציה וגם לקבל כסף קואליציוני. תקציב הישיבות זה ללימודי בטלה, לא ללימודי קודש. נילחם בזה".

"מבחינת 'ישראל ביתנו' הדבר החשוב ביותר הוא לשמר את הקואליציה הנוכחית", אמר ליברמן בפתח דבריו. "בחירות זה לא נכון. מבחינה כלכלית בחירות תהיינה נזק עצום למשק. גם פה אנחנו הולכים על התפיסה המנימליסטית. אותם מוסדות חינוך שלא רוצים ללמד ליבה - אותו פיצול אישיות שאנחנו מוצאים באותם מוסדות. המדינה מצד אחד מממנת אותם ומצד שני נותנת להם חוק פטור מלימודי ליבה. כמעט 60 אלף ילדים לומדים שם. מי שלא רוצה ללמוד ליבה - עשו זאת על חשבונכם ולא על חשבון משלם המסים".

עוד אמר, "אני רוצה להזכיר שסעיף תקציב הישיבות מורכב משני סכומים: 24 מיליון בסיס ועוד 400 מיליון שקלים. אי אפשר להחזיק במקל משני הקצוות - גם ללכת נגד הקואליציה וגם לדרוש כספים. אלה לימודי בטלה ולא לימודי קודש".

"כשאני מסתכל לאן הולך הכסף הקואליציוני - רוב הכסף הולך לאיזה כוללים שאנשים יושבים שם עד גיל פנסיה, אוכלים סנדוויץ, מדברים על פוליטיקה, אוכלים, לומדים איזה דף ואז הולכים הביתה", אמר ליברמן והוסיף: "אין שום סיבה לממן אותם. אין סתירה בין לימודי ליבה לתורת ישראל ולהלכה ואין שום סיבה שנמשיך להעביר את הכספים הקואליציוניים והם יפעלו להפלתה של הממשלה. אני מקווה שהחברים שלי לממשלה יקבלו את ההחלטה הזו".

שר האוצר לשעבר, חבר הכנסת ישראל כ"ץ הגיב לדברים: "ליברמן עבר הרבה מאז אמירתו על ערביי ישראל 'אם אין נאמנות אין אזרחות'. כעת הוא אומר שאם אין נאמנות לממשלה, אין כסף לחרדים. מתנהג כגדולי האנטישמים בהיסטוריה שאמרו בשעת משבר - הכה ביהודים ותציל את המולדת".