סיעת הליכוד העלתה היום (שני) הצעת אי-אמון בממשלה תחת הכותרת: " ממשלת ישראל מפרה ברגל גסה את החוק לקיזוז כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור ומשלמת בפועל למחבלים הפלסטינים". השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, התייחסה במליאה להצעה ובפתח דבריה אמרה על תוכנית החומש למגזר הערבי כי "הממשלה הזו גיבשה תכנית חומש היסטורית של כ- 30 מיליארד ש"ח לפיתוח כלכלי-חברתי של החברה הערבית, על ידי 15 צוותי עבודה ממשלתיים בהם השתתפו מיטב אנשי המקצוע שיש למשרדי הממשלה להציע, ואת התכנית הזו אנחנו מיישמים בימים אלו".

"עכשיו, מכיוון שהרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית יושבת במשרד לשוויון חברתי, אני מכירה טוב מאוד את התכנית. לא רק דרך האקסלים והדוחות, אני גם מסתובבת בשטח בשנה האחרונה בעשרות רשויות ערביות ופוגשת מאות ואף אלפי נשים וגברים ביישובים- מראשי ערים דרך מנהלי עמותות ועד דיירים בבתי אבות. ואני יכולה להגיד לכם, שאין תכנית חשובה, מוצדקת וראויה יותר מזו", הוסיפה.

לדבריה, "הכספים שעוברים עכשיו בוועדת הכספים הם סכומים שמרכיבים יחד את תכנית החומש וכולם מפוקחים ומגיעים למקומות הנכונים והחשובים ביותר. מה יותר ראוי מצמצום פערים ויצירת תקווה עבור 20% מאוכלוסיית המדינה, ש-95% מהיישובים שהם חיים בהם הם באשכול סוציו-אקונומי 1-4 (אחת עד ארבע)?"

בהמשך, תקפה את הליכוד ונתניהו ואמרה: "גם נתניהו כשהיה ראש ממשלה הגיע למסקנה שחייבים לשפר את המצב הכלכלי חברתי של החברה הערבית והוא למעשה היה הראשון לאשר תכנית חומש לחברה הערבית בהיקף חסר תקדים בזמנו של כ-15 מיליארד שקלים. גם הוא הגיע למסקנה שזה לא קשור לימין או שמאל זה פשוט צורך לאומי דחוף לתת לצעירים הערבים אופק כי אחרת הם יבחרו בדרך הפשע והאלימות והם חיים כאן איתנו. רק שאז נתניהו קרא לזה תכנית לצמצום פערים בחברה הערבית".

"היום כשהוא קצת לחוץ פוליטית יוצא ממנו איש השיווק הממולח והוא בוחר לקרוא לזה בשם אחר, 'לשרת מחבלים'. אז כשנתניהו היה ראש ממשלה זה היה בסדר וכשאנחנו עושים את זה – זה נקרא לשתף פעולה עם מחבלים. מדהים! איזו צביעות. צריך לשים דברים על השולחן. נתניהו פועל כיו"ר אופוזיציה חסר אחריות שיעשה הכל כולל הכל כדי לחזור לשלטון, כולל לקרוא לכל ערביי ישראל תומכי טרור, ואף טרוריסטים. ממש קמפיין מסודר ושיטתי עם דף מסרים ארסי, שהצעת אי האמון הזו מהווה חלק אינטגרלי ממנו", הוסיפה.

לדבריה, "מבחינתו ובחינת שותפיו בן גביר/אבי מעוז/אורית סטרוק גם ערבי שמשרת במשטרה הוא טרוריסט, גם ערבי שהוא רופא בבית חולים הוא טרוריסט, מבחינתו גם ערבי שמגנה כל אלימות הוא טרוריסט, מבחינתו להכתים ציבור שלם ולדרדר את המצב את המדינה העיקר שהוא יחזור להיות ראש הממשלה. שתשרף המדינה, העיקר שהוא יחזור לכס המלכות".

"אז לא, לא כל הערבים הם טרוריסטים למעשה רוב רובם אנשים שרוצים פשוט לחיות את חייהם ולגדל את ילדיהם בשקט", הוסיפה השרה כהן ואמרה כי" חובתנו להושיט יד למי שרוצה לחיות כאן ולכבד את המדינה ומוסדותיה וביד השנייה להילחם בכל הכח בקיצוניים ובאלימים. וזה בדיוק מה שאנחנו עושים. מעולם לא בוצעו כל כך הרבה מעצרים, אכיפה וענישה נגד גורמים קיצוניים ואלימים בחברה הערבית. אין מקום להכתים ציבור שלם שמהווה 20% מתושבי המדינה אלא יש להילחם בקיצוניים שמסיתים ובוחרים בדרך אלימות. עליהם אסור לרחם".

"הממשלה הזו יצרה חלוקה חדשה בפוליטיקה הישראלית: לא עוד חלוקה בין ימין שמאל, דתיים וחילונים, יהודים וערבים אלא חלוקה בין מתונים לקיצוניים. המתונים שואפים לשיח מאחד ופיתוח המדינה לטובת כולם תוך התמקדות במכנה המשותף ותוך עשיית פשרות. לעומת הקיצוניים שמתמקדים בפילוג, בהסתה ובניסיון לפורר את מרקם החיים העדין במדינת ישראל", הוסיפה.

בהתייחסה למפלגת רע"מ ולמנסור עבאס, אמרה השרה כהן: "בואו נזכיר לכל יושבי הבית הזה שנתניהו מאד מאד רצה אותו כשותף פוליטי כשזה היה נוח לו, עשתה בשנה האחרונה צעדים דרמטיים, ואמיצים ביותר, לקידום השיח והאג'נדה של המתונים, יחד עם שאר מפלגות הקואליציה. מנגד, עומדת ברית מיוחדת במינה, ברית הקיצוניים- מבל"ד, דרך הליכוד ועד סטרוק ובן גביר".

ראש הממשלה נפתלי בנט, ויו''ר רע''מ מנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל)
ראש הממשלה נפתלי בנט, ויו''ר רע''מ מנסור עבאס (צילום: יונתן זינדל)

כמו כן, תקפה את מפלגת הציונות הדתית ואמרה: "כשאני אומרת בן גביר, אני מתכוונת לכל המפלגה שלהם, שמנסים לייחס לעצמם את התואר 'הציונות הדתית'. מפלגתה של מגישת הצעת אי אמון זו, ח"כ אורית סטרוק, מתהדרת בחברי כנסת כמו איתמר בן גביר הכהניסט עם התמונה של ברוך גולדשטיין על הקיר שבצעירותו גנב לראש הממשלה רבין ז"ל את סמל הקאדילק של הרכב שלו והבטיח לו שהוא יגיע גם אליו, בצלאל סמוטריץ' ההומופוב ויוזם מצעד הבהמות, ואבי מעוז שמשווה רפורמים לנאצים. החבר'ה האלה הם כיום השותפים הטבעיים של הליכוד, שנתניהו במו ידיו הכניס לכנסת. בעיני, אנשים כל כך קיצוניים ומלאי שנאה הם אות קלון לבית הזה".

"ב-1940 כתב זאב ז'בוטינסקי, לכאורה האב הרוחני של תנועת הליכוד, כי 'יש להנהיג עקרון שיווי הזכויות בשביל כל האזרחים מכל הגזעים, הדתות, השפות והמעמדות...', וכי בכל קבינט, שבו ישמש יהודי במשרת ראש-ממשלה, תוצע משרת סגן ראש-הממשלה לערבי, וכן להיפך. בשנת 2022 מפלגת הליכוד כבר ממקמת את עצמה כסניף של מפלגת בן-גביר הכהניסט, סמוטריץ' ההומופוב ומעוז שונא הרפורמים. אני פונה לחברי הכנסת המצוינים והראויים שיש למפלגת הליכוד להציע. תחזרו למקורות האידיאולוגים שלכם. עם ישראל זקוק לכם. אל תלכו שולל אחרי הפלג הקיצוני הזה", סיכמה.