חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) פנתה היום (שלישי) במכתב ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה בדרישה לפתיחה בחקירה כנגד ראש הממשלה נפתלי בנט על שיפוצי המעון הפרטי בביתו ברעננה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

במכתב קראה רגב: "להורות על פתיחה בחקירה באזהרה נגד רה״מ בנט והמעורבים בשל ביצוע עבודות בנייה בניגוד לחוק המחייב קבלת היתר מראש מרשות הרישוי המקומית".

עוד צויין כי יש "לפתוח בחקירה באזהרה של כל הגורמים בלשכת רה״מ שנתנו ידם לאישור ביצוע העבודות בניגוד לחוק ובניגוד לנוהל עבודות במעון פרטי של רה״מ, ובכללם, היועצת המשפטית, שלומית ברנע פרגו, המנכ״ל יאיר פינס והחשב מר יצחק דוידיאן שאישר את העבודות בהכירו אף הוא הנוהל".

כמו כן, קראה חבר הכנסת להורות לראש הממשלה לשלם 75 אחוזים מעלות העבודות במעונו הפרטי כקבוע בנוהל עבודות במעון פרטי של ראש ממשלה. וכן להורות על בדיקה מקצועית של פירוט והיקף העבודות במעונו הפרטי של בנט ברעננה, באמצעות השמאי הממשלתי, כדי לבחון האם בוצעו בנכס עבודות השבחה.

כזכור, לפני כשבועיים שופטי בג"ץ מתחו ביקורת חריפה על העובדה שראש הממשלה נפתלי בנט מתגורר בביתו ברעננה, ולא במעון ראש הממשלה בירושלים. זאת, במסגרת פסיקה בנוגע לעתירות שהגישו עיריית רעננה ושכניו של ראש הממשלה, על ההפגנות סמוך לביתו. 

במסגרת הפסיקה צויין כי במהלך הדיון בעתירות עלו מספר סוגיות החורגות מעניינן הממוקד, ובהן מעמדו המשפטי של המעון ברעננה, עבודות הבנייה המבוצעות בו מטעמי ביטחון, ועבודות השיפוצים שאמורות להתבצע במעון ראש הממשלה הרשמי בירושלים.

"בכל הנוגע להתנהלות המדינה ביחס לעבודות הנדרשות בבית ראש הממשלה ברעננה ובמעון ראש הממשלה בירושלים, מתקבל רושם מטריד כי הדברים נעשים ללא יד מכוונת ותוך הגררות שאיננה ברורה", ציין השופט יוסף אלרון.