ח"כ מיכל שיר (תקווה חדשה) התראיינה היום (שלישי) בתוכניתם של אריה אלדד ובן כספית ב-103FM, והתייחסה לחשיפת האחרון על הצעת החוק שלה להכרה במעמדם של האחים השכולים בישראל, וההתלבטות בליכוד כיצד להצביע עליו. זאת, לאחר שהצהירו במפלגה כי לא יתמכו באף חוק של הקואליציה.

"את הצעת החוק הזו מנסים להעלות כבר מספר שנים ללא הצלחה. מדובר בהצעת חוק הצהרתית כי היום החוק לא מגדיר אח שכול, זה מונח שלא קיים", אמרה ח"כ שיר בפתח הריאיון, "יש את 'אח הנופל' כקטגוריה כחלק ממשפחה שכולה, ולכן מה שאנחנו עושים זה לוקחים את הזכויות הקיימות להם ומנתקים אותם מההורים. 

"אני מניחה שבין היתר התסבוכת בליכוד נבעה מכיוון שנתניהו הוא אח שכול, זו הצעת חוק שמנסים להעביר אותה כבר הרבה מאוד שנים. הרי שמענו מה קרה שבוע שעבר בנושא החיילים, אז אתה בא ואומר 'לא יכול להיות שתהיה פוליטיזציה על שכול'. זו הייתה העמדה הראשונית, גם שמעתי את ח"כ ישראל כץ שיצביע נגד", הוסיפה חברת הכנסת מתקווה חדשה.

נתניהו, קיש ולוין בישיבת סיעת הליכוד (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
נתניהו, קיש ולוין בישיבת סיעת הליכוד (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"אני מניחה שגם הפרסום שלך (כספית) במעריב וגם הלחץ הציבורי עושה את שלו. אני יכולה להגיד לכם שאחים שכולים ברגע זה מסתובבים במסדרונות הכנסת ונפגשים עם האופוזיציה וחברי הכנסת כדי לוודא שלא עושים פוליטיקה על גבם", טענה, "כנראה שזה גם עבד והאופוזיציה אפשרה חופש הצבעה. בפירוש יש כאן גם את ארגון יד לבנים וגם אחים שכולים הגיעו לכאן כדי לוודא שסוף סוף מתקנים את העוול ההיסטורי שנעשה להם".

לאחר מכן נשאלה ח"כ שיר האם יש חשש מאופן הצבעת רע"ם, והשיבה כי "את עמדתם לא שמעתי בעניין החוק הזה אני חייבת לומר. הוא עבר ועדת שרים לענייני חקיקה השבוע, ומיד האופוזיציה קפצה ואמרה 'אנחנו מתנגדים לכל חקיקה'. הפועל היוצא האוטומטי, הרי זה חוק שלא זקוק לרוב מיוחד זה לא חוק יסוד, זה חוק שברוב רגיל יכול לעבור, ועם זאת קפיצת האופוזיציה מיד הקפיצה כאן את כל המערכת לטובת משפחות השכול".

"אני לא מצליחה להבין בכלל את התנהלות האופוזיציה. זה גם דבר חשוב שהוא חסר תקדים - אף פעם לא הייתה אופוזיציה שהפכה להיות אופוזיציה לציבור עצמו, לציבור שזקוק להם", אמרה חברת הכנסת מתקווה חדשה, "הרי החוק הוא טוב, גם אם יש סעיפים שזקוקים לתיקון, מאוד מקווה שגם מהעץ הזה הם ירדו".

בנוסף נשאלה חברת הכנסת כיצד יעבור החוק על החלת התקנות ביהודה ושומרון ללא תמיכת האופוזיציה, ואמרה: "זה לא חוק יזום של הממשלה, זה חוק שמחוקק מדי חמש שנים, הוא מתגלגל ומחדשים אותו בהוראת שעה, ואם הוא לא מוארך יש לזה באמת השלכות רוחב כבדות ממש. העמדה לדין של אזרחים ישראלים על עבירות פליליות שמבוצעות ביהודה שומרון. יש המון דברים שבאמת תלויים בחקיקה הזו".

"אני לא נכנסת לספקולציות על הקמת ממשלה חלופית בכנסת הזו. אנחנו כרגע בממשלה טובה, שעובדת למען הציבור. כל שבירת כלים היא לא נכונה ולא טובה. אנחנו עושים הכול כדי להחזיק את הממשלה הזו", ציינה חברת הכנסת מתקווה חדשה.

לסיום אמרה כי "אני יחד עם חבריי הובלנו תחקיר גם על האנשים וגם על הארגונים שעומדים מאחורי מפעל ההסתה הזה של נתניהו שמנסה להכפיש גם את גדעון סער, אותי ואת חבריי לתקווה חדשה ולהביא על ידי זה להפלת הממשלה. אחרי עבודה מאוד מדוקדקת אנחנו הגענו לכל, התגלתה לנו תמונה מאוד קשה, של שחיתות ועבירה על שורה של חוקים - מימון בחירות, תרומה אסורה מגוף שקשור לסיעה, תרומה מתאגיד, הלבנת הון, עבירה על חוקי עמותות. ללא ספק אני מתכננת שורה של תלונות לגורמים הרלוונטיים, הכול יהיה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM