בעקבות ריאיון עם שר החוץ של טייוואן שפורסם בג'רוזלם פוסט, גורם דיפלומטי בסין איים היום (שלישי) להוריד את דרג היחסים בין ארצו לבין ישראל ולנתק את הקשרים עם העיתון במידה ולא ימחק מהאתר את הראיון. יעקב כץ, עורך הג'רוזלם פוסט, שוחח הערב עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לדברים. 

בתחילת דבריו, התייחס כץ לריאיון של המדובר: "שר החוץ הביע חשש מאוד גדול מפלישה סינית, הוא דיבר על מעל 900 כניסות של מטוסים סינים לתחום האווירי של טאיוואן בשנה האחרונה, ואז הוא דיבר על מה הוא מצפה לראות ממדינת ישראל". לדבריו, במהלך הריאיון אמר שר הוץ כי הוא מצפה שישראל תדע לא לסמוך יותר מדי על סין ביחסים הכלכליים שלה, "וגם להיות בצד הנכון של העולם המוסרי, שזה בהחלט איתם". 

לדבריו של כץ, חצי שעה לאחר שהריאיון עלה לאתר יצרו איתו קשר משגרירות סין בישראל, "הם הסבירו שאנחנו טועים, ואיך אנחנו יכולים בכלל לקרוא לבן אדם הזה שר החוץ או לטייוואן מדינה, ודרשו שנסיר את הכתבה. ביקשתי ממנו לחזור על זה שוב, והוא אמר: "אני דורש שתסירו את הכתבה אחרת אנחנו ננתק את יחסינו את הג'רוזלם פוסט'".

"לא ברור לי מה היחסים שיש בין העיתון לממשלת סין, עוד לא חתמנו על הסכם, ו'זה יפגע קשות ביחסים עם מדינת ישראל'. אמרתי לו 'תודה רבה על השיחה, חשוב שתדע שהג'רוזלם פוסט הוא עיתון עצמאי, אנחנו לא עובדים עם ממשלת ישראל ואף ממשלה אחרת', וככה הסתיימה השיחה", אמר העורך. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM