יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ יריב לוין, הגיש הצעה לראשי הקואליציה, במסגרתה הצדדים יסכמו על מועד לבחירות תוך שנה, כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 13. על פי הדיווח, מועד הבחירות יסוכם בין דצמבר 2022 למאי 2023.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

למעשה בהצעתו, לוין אומר כי באופוזיציה ייתנו לממשלה עוד תשעה חודשים של שלטון והסכמה, בו היא לא תקשה עליהם בהצבעות בכנסת. עוד דווח כי הקואליציה דחתה את ההצעה על הסף. 

מכיוון הליכוד נשמעה התכחשות למובא בדיווח. חבר הכנסת יואב קיש צייץ בטוויטר: "לא היה ולא נברא. יריב לוין לא העביר שום הצעה ודרוקר אפילו לא פנה לבדוק". 

כזכור, הקואליציה הייתה אמורה להעלות להצבעה את הארכת הוראת השעה: החלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון, אולם בהיעדר רוב ולאחר שראשי מפלגות האופוזיציה החליטו על התנגדות גורפת לכל חוק של הקואליציה במטרה להפיל אותה, שר המשפטים גדעון סער נעתר לבקשת ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד לדחות בשבוע את ההצבעה. כמו כן, ההצבעה על הצעת החוק של יש עתיד על הרחבת שירותי הרווחה לאנשים עם מוגבלויות נדחתה בשבוע כדי להבטיח לו רוב. 

הח"כים מהקואליציה קיבלו עדכון כי אין הסכמות ואין רוב בטוח, ולכן יעלו רק הצעות שיש עליהן סיכומים פרטניים עם ח"כים מהאופוזיציה (שבעה סעיפים בלבד). כמו כן, לח"כים הובהר כי כל אחד אחראי להשיג רוב לחוקים שלו, ואם מישהו יודע שאין לו רוב עליו לעדכן.